Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 62 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Lärares hållning

Lärares hållning

Häftad bok

Nyskick. 22,5x16cm. 235 gram. // Genom att både beskriva teorier av i dag och äldre klassiska undervisningsidéer öppnas möjligheten för ett gemensamt språk för alla typer av lärare. Ett språk som lägger grunden för samtal i en tid då lärare inte bara går in i sitt eget klassrum och stänger dörren om sig utan också förväntas arbeta tillsammans med kollegerna. Boken består av fyra delar. Den första delen beskriver några undervisningsidéer med rötter hundratals år bakåt i tiden.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144053202
Titel
Lärares hållning
Författare
Silwa Claesson
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2009
Omfång
160 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
236 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Genom att både beskriva teorier av i dag och äldre klassiska undervisningsidéer öppnas möjligheten för ett gemensamt språk för alla typer av lärare. Ett språk som lägger grunden för samtal i en tid då lärare inte bara går in i sitt eget klassrum och stänger dörren om sig utan också förväntas arbeta tillsammans med kollegerna.Boken består av fyra delar. Den första delen beskriver några undervisningsidéer med rötter hundratals år bakåt i tiden. Idéer som har skiftat genom tiderna, men ändå levt vidare. I andra delen presenterar författaren en vetenskaplig observationsmetod för klassrumsstudier. Bokens tredje del presenterar klassrumsobservationer och hur de kan mynna ut i identifikation av nya idéer om undervisning – idéer som lärare själva har skapat och använder och som är exklusiva för vår tid. Bokens avslutande del fyra är en diskussion av det som behandlats i de första tre delarna.Boken vänder sig till alla som är intresserade av idéer om undervisning t.ex. lärarstudenter, lärare i grund- och gymnasieskola samt de som undervisar i postgymnasiala utbildningar. Den vänder sig också till dem som vill ha en idé om hur forskning om undervisning kan gå till.