Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern

Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern

Häftad bok Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2012. 174 sidor.

Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 1]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789140681515
Titel
Nya medier och kommunikation : Makt och meningsskapande i den digitala tidsåldern
Författare
Simon Lindgren (red.)
Förlag
Gleerups Utbildning AB
Utgivningsår
2012
Bandtyp
Häftad
Vikt
324 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I dag erbjuds vi ständigt nya möjligheter att delta i en starkt växande digital offentlighet. Vi är inte längre bara åskådare, utan kan kommentera, problematisera och kritisera innehållet i de centraliserade kanalerna. Men i vilken mån förverkligas den interaktiva teknikens potential? Har den lett till ökad demokratisering och till att fler perspektiv kommer till tals? Och vad händer när kraften i de nya medierna används av traditionella maktcentra som vill befästa sina positioner ännu mer? I den här boken presenteras både optimistiska och pessimistiska perspektiv på nya mediers samhällsförändrande kraft. I en rad fallstudier diskuteras olika frågor som vad som egentligen är nytt med nya medier, om exempelvis nyheter förmedlas på annorlunda sätt när det sker online. Författarna undersöker också om minoritetsgrupper får en starkare röst genom bloggar, om medborgares egna texter kan utmana det etablerade medieflödet, och vad som händer med begrepp som etik och sanning i ljuset av de förändrade förutsättningarna. Simon Lindgren är professor i sociologi vid Umeå universitet.