Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Barns lärande - Fokus i kvalitetsarbetet

Barns lärande - Fokus i kvalitetsarbetet

Häftad bok. Liber. Första uppl. 2011. Häftad.

Nyskick. Alla förskolor i Sverige är skyldiga att arbeta med kvalitet och årligen genomföra kvalitetsredovisningar till kommunen. Den här boken är både ett stödmaterial i det arbetet och en generell bok om kvalitet i förskolan. Syftet med boken är att synliggöra vad kvalitetsarbete, kvalitetsredovisning och kvalitetsutveckling innebär i förskolan.Om författarnaSonja Sheridan är fil.dr i pedagogik. Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik med inriktning mot de yngre barnens lärande, vid Göteborgs Universitet.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789147093762
Titel
Barns lärande - fokus i kvalitetsarbetet
Författare
Sheridan, Sonja
Förlag
Liber
Utgivningsår
2009
Omfång
120 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
167 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Barns lärande – fokus i kvalitetsarbetet synliggör på ett pedagogiskt sätt vad systematiskt kvalitetsarbete är och vad kvalitetsutveckling innebär i förskolan. Boken stödjer förskolans kvalitetsarbete utifrån läroplanens intentioner med barns välmående, lärande och utveckling i förskolan. Den stärker också yrkesprofessionens språk och författarna utgår därför från begrepp som är viktiga för professionens utveckling.

Läs mer
Alla förskolor i Sverige, är liksom kommunerna skyldiga att kontinuerligt och systematiskt arbeta med kvalitet. Boken fungerar som ett stödmaterial i det arbetet och är en generell bok om kvalitet i förskolan.
Förskolan har blivit en egen skolform inom skolsystemet och lyder därmed under skollagen, vilket medför att nya begrepp och nya utmaningar blivit aktuella för förskollärarna. Dessa utmaningar har också blivit tydligare i den reviderade läroplanen för förskolan. Där är nu förskolläraren pedagogisk ledare för arbetslaget, och har det yttersta ansvaret för att det sker ett systematiskt kvalitetsarbete i varje förskola.
Den nya upplagan bidrar till det arbete som förskolan och dess förskollärare nu ställs inför. Boken vänder sig till lärarstuderande på förskollärarprogrammet och alla som arbetar i och med förskola.

Om författarna
Sonja Sheridan är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet.
Ingrid Pramling Samuelsson är professor i pedagogik, med inriktning mot de yngre barnens lärande, vid Göteborgs universitet.