Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Massmedier - En bok om press, radio & tv

Massmedier - En bok om press, radio & tv

Inbunden bok. Albert Bonniers förlag. 7:e helt omarbetade upplagan. Tredje tryckningen. 2002. Inbunden. Dekorerat kartonnage.

Nyskick. Få områden ändras så snabbt som massmedieområdet. Nya medier kommer till, andra förändras. Förutsättningarna för nyhetsförmedling, opinionsbildning och journalistik bygger på gamla traditioner, men de skiftar snabbt. Massmedier har blivit ett standardverk som är nödvändigt för alla som vill hålla sina kunskaper om medievärlden aktuella. Den snabba utvecklingen inom press, radio och tv och nya resultat från medieforskningen gör att boken allt oftare måste uppdateras. Så har skett med den volym som nu föreligger. Författarna Stig Hadenius och Lennart Weibull är professorer i journalistik respektive massmedieforskning.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9100579548
Titel
Massmedier
Författare
Hadenius, Stig
Förlag
Albert Bonniers Förlag
Utgivningsår
2002
Omfång
498 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Mått
144 x 220 mm Ryggbredd 37 mm
Vikt
800 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Förutsättningarna för nyhetsförmedling, opinionsbildning och journalistik förändras hela tiden. Under 1998 bytte flera stora medieföretag ägare och den digitala tekniken vann ytterligare mark. I den nya upplagan av Massmedier redogörs för dessa förändringar och utvecklingen inom medieområdet sammanfattas.