Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Blicktrick; vägledning i visuell varseblivning

Blicktrick; vägledning i visuell varseblivning

Inbunden bok. Arena. 1 uppl. 2007. 270 s. Inbunden. 29x25cm. 1800 gram.

Nära nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789178432318
Titel
Blicktrick : vägledning i visuell varseblivning
Författare
Uwe Stoklossa
Förlag
Bokförlaget Arena
Utgivningsår
2007
Omfång
270 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
250 x 290 mm Ryggbredd 24 mm
Vikt
1811 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kärlek vid andra ögonkastet. Du ser något i förbigående. Omedvetet.Men plötsligt måste du ta en ny titt. Någonting stämmer inte. Det är något du inte får grepp om.Men vad? Detta andra ögonkast är frivilligt. Det är aktivt och nära på lustfyllt. Detta andra ögonkast är hemligheten bakom framgångsrik visuell kommunikation.

I Blicktrick avslöjar författaren Uwe Stoklossa hemligheterna bakom det andra ögonkastet.Med hjälp av illustrerande exempel från reklam, grafisk formgivning och konst analyserar och illustrerar boken seendets olika fenomen. Boken är indelad i tio överskådliga kategorier, med hundratals exempel på hur ögat kan vilseledas av visuell information. Blicktrick innehåller även en utförlig teoretisk textdel om seende och perception.