Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk

Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk

Häftade böcker. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2009. 224 sidor.

Värdeskapande sker i allt större utsträckning inom ramen för nätverk av ömsesidigt beroende aktörer, s.k. värdenätverk. Detta istället för i mer linjära kedjor som tidigare. En organisation som vill positionera sig i ett värdenätverk måste kunna agera korrekt och snabbt, ja i det närmaste intuitivt.

I boken analyseras förutsättningarna för att en sådan organisation ska kunna uppträda. Grundläggande är behovet av att utveckla ett såväl ideologiskt som kontextuellt ledarskap. Mot denna bakgrund diskuteras sedan organisering utifrån frågor om, och villkor för, process- och strukturdesign samt social interaktion.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

Förlagsfakta

ISBN
9789172276185
Titel
Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk
Författare
Hamrefors, Sven
Förlag
Norstedts Akademiska Förlag
Utgivningsår
2009
Omfång
224 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
411 g
Språk
Svenska