Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Det turistiska fältet och dess aktörer (R5A6)

Det turistiska fältet och dess aktörer (R5A6)

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 240 sidor.

Nära nyskick. Hållbart biblioteksinplastad med stämplar, annars utan anmärkning. Verkar oläst. Inlagan i skick som ny.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144077598
Titel
Det turistiska fältet och dess aktörer
Författare
Syssner, Josefina - Kvarnström, Lars
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2013
Omfång
240 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
352 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Resandet i världen har ökat markant under de senaste decennierna. Ekonomins globalisering har gjort att internationella affärsresor har blivit allt fler och turism har, i alla fall i västvärlden, gått från att vara en angelägenhet för väldigt få till att bli en massföreteelse. Men det är inte bara antalet turister som har ökat. De former som resandet tar sig har också utvecklats och blivit fler, liksom de aktörer som är verksamma på det turistiska fältet.
I Det turistiska fältet och dess aktörer belyser författarna ett föränderligt turistiskt fält genom att lyfta fram några av de aktörer – offentliga, privata eller sådana som drivs av ideella principer – som på olika sätt bidragit till att främja eller forma vår tids resande. Bokens huvudbudskap är att det är mångfalden av aktörer och mötena dem emellan som gör det möjligt för turisten att vara just turist.
Bland bokens författare finns historiker, företagsekonomer, kulturgeografer, kulturvetare, medievetare, sociologer och ingenjörer vilket gör att de olika kapitlen är skrivna utifrån olika teoretiska och metodologiska traditioner.
Boken vänder sig i första hand till studerande på de universitets- och högskoleutbildningar som behandlar frågor om turism, service management och upplevelseindustri, men kan även vara av intresse för dem som arbetar med frågor om turism och resande.