Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Upphovsrätt i reklam och media

Upphovsrätt i reklam och media

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2005. 158 sidor.

Nära nyskick. (Rum 1)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144029573
Titel
Upphovsrätt i reklam och media
Författare
Carlén-Wendels, Thomas
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2005
Omfång
158 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
244 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kunskap om upphovsrätten är grundläggande inom reklam- och medieproduktion. Dagens digitala teknik gör det enkelt att kopiera och manipulera alster utan kvalitetsförsämring. Över globala nätverk kan bilder, fotografier, videofilmer och musik snabbt laddas ner. Enkelheten gör att man knappast tänker på att det kan vara förbjudet.Samtidigt ökar upphovsmännens medvetenhet och rättighetsbevakningen intensifieras. Inom reklam och media skapas ständigt alster som behöver upphovsrättsligt skydd. Lika vanligt är det att producenterna själva använder material som andra har upphovsrätt till.I Upphovsrätt i reklam och media ges en bred förståelse för hur upphovsrätten fungerar – vem som skyddas, vad som skyddas och varför. Författaren använder enkla exempel för att förklara lagen. I denna andra upplaga har omfattande uppdatering och omarbetning gjorts med tanke på de senaste årens teknikutveckling samt den rättsliga utvecklingen, i synnerhet de betydande förändringarna av upphovsrättslagen som trädde i kraft under 2005

Boken är avsedd för dig som producerar eller köper reklam och media, samt till dig som studerar marknadsföring samt medie- och kommunikation på högskolenivå.