-
Värdera och utvärdera
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 2003. 128 sidor.
Mycket gott skick. Enstaka understrykningar men god bok i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185096855
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Lärarförbundets förlag 9789185096855 -
Värdera och utvärdera
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 2003. 128 sidor.
Gott skick. Några understykningar med blyerts och överstrykningspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185096855
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Lärarförbundets förlag 9789185096855 -
Värdera och utvärdera
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 2003. 128 sidor.
Nära nyskick. 142 x 210 mm. --- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185096855
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Lärarförbundets förlag 9789185096855 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9185096857
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Lärarförbundets förlag 9185096857 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9185096857
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Lärarförbundets förlag 9185096857 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9185096857
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Lärarförbundets förlag 9185096857 -
Värdera och utvärdera
Häftad bok. Lärarförbundet. 2003. 128 s. Häftad. 21x14cm. 210 gram.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9185096857
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.
9185096857 -
Värdera och utvärdera
Häftad bok. Lärarförbundet. Första uppl. tredje tryckningen 2007. 128 s. Häftad. 21x14,2cm. 267 gram.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185096855
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.
9789185096855 -
Värdera och utvärdera
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 2003. 128 sidor.
Gott skick. paperback lärarförbundet 200g 128s pedagogiska magasinets skriftserie nr 2 2007 första upplagan tredje tryckningen kortsida 155mm höjd 210mm tjocklek 10mm
fint till mkt fint skick obs dock ett antal sidor med ngn tunn rad färgöverstrykning ca 10 sid t läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185096855
- Titel
- Värdera och utvärdera
- Författare
- Thors Hugosson, Christina - Brohult, Grethel - Lindberg, Stefan F. - Lärarförbundet
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 142 x 210 mm Ryggbredd 9 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utvärdering, uppföljning och kvalitet är begrepp som hör nära samman och som fått en allt större betydelse i dagens decentraliserade skolsystem. Värdera och utvärdera tar upp bakgrund, tankar och problem kring detta ämne och ger idéer för hur arbetet med utvärdring kan gå till.
Boken bygger till stora delar på det mycket efterfrågade (och slutsålda) numret av Pedagogiska magasinet med samma tema (nr 4/98). Innehållet har uppdaterats och kompletterats med nyskrivet material.
Värdera och utvärdera riktar sig till både lärarstuderande och redan yrkesverksamma lärare och förskollärare. I boken medverkar svenska och amerikanska forskare samt Pedagogiska magasinets egna journalister. Boken är illustrerad med konstverk av Grethel Brohult åtegivna i färg.
Innehåll:
Utvärdering ska leda till utveckling / Lena Fejan Ljunghill
Utvärderingens innehåll speglar maktförhållanden / Mikael Alexandersson
Utvärdering ett försummat kapitel i den svenska skolan / Lena Fejan Ljunghill
Extern och intern utvärdering snurrar i sina egna cirklar / Rolf Lander
Att se sig själv tillsammans / Leif Mathiasson
Behovet av praktikbaserad utvärdering / Ove Karlsson
Med dagboken som redskap / Karin Rönneman
Dynamisk kunskapsprocess eller förstelnad ritual / Mikael Alexandersson
När lärare lär av varandra / Christina Thors Hugosson
Utvärdering som en källa till insikt och hjälp / Lorrie A Shepard
De dubbla aspekternas dilemma / Thomas A Schwandt
Utvärdering som en analytisk kunskapsprocess / Mikael Alexandersson
Vägledning genom litteraturen / Ove Karlsson
Redaktör: Christina Thors Hugosson.
Lärarförbundets förlag 9789185096855
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn