Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Non stop (R6C2)

Non stop (R6C2)

Inbunden bok. Historiska Media. 1999. 300 sidor.

Mycket gott skick. Utgallrad biblioteksbok med stämplar, annars i nära nyskick. Oläst eller mycket varsamt läst. Några svartvita fotoillustrationer.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
918893067x
Titel
Non stop
Författare
O'Dell, Tom
Förlag
Historiska Media
Utgivningsår
1999
Omfång
300 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
530 g
Språk
Svenska
Baksidestext
"Planera din drömresa!" "Bo i familj!" "Upptäck det rika kulturarvet!" "Bo på landet och hushålla själv!" "Vi skräddarsyr exklusiva upplevelser!"

Ja, så kan det låt i dagens turist annonser. Turism är på väg att bli världens störste ekonomiska sektor. Vissa har till och med hävdat att det ska ha uppnått den status till år 2000. Samtidigt satsar alltfler kommuner i Sverige på turistnäringen och hoppas kunna locka till sig en del av tårtan så väll som flera arbetstillfällen. Men det här är ingen lätt uppgift.

På den ena sidan lovar turistnäringen en mycket konkret vara - allt från sand och solstolar till hotellrum och kommunikationsmedel. Men turistindustrin arbetar också intensivt med att producera något mycket abstrakt: äventyr, upptäckter och spänning. Och framför allt har "upplevelse" blivit turistindustrins mantra under 1990-talet. Men vilka sorts förväntningar lagras i dessa ord? Vilka faktorer är det som kan potentiellt förvandla en turist upplevelse till en jättesuccé, eller total misslyckande? Vilka typer av upplevelser letar turister efter och hur är den turistiska upplevelsen producerad, konsumerad och iscensatt? För att leta efter svar till dessa frågor och som ett led i vårt önskan att belysa turism ur ett kulturellt perspektiv, bygger boken på en bred empirisk bas. Varje kapitel utgår från ett konkret exempel eller tematiskt område, som sedan ligger till grund för den kommande analysen. Här får man, bland annat läsa om Hultsfredsfestivalen, Nimis och Kullens fyr, minnen av naturupplevelser på Öland, resandets dramaturgi, kulturarvets betydelse för turismen och matens förmåga att ligga till grund för en upplevelse av det annorlunda.