Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Klickokratin : mediekrisens första offer är sanningen

Klickokratin : mediekrisens första offer är sanningen

Inbundna böcker. Bokförlaget Atlas. 1 uppl. 2015. 229 sidor.

Reporterjobbet är inte något framtidsyrke, det vet alla vid det här laget. Men de kraftigt förändrade förutsättningarna för journalisterna är mer än en branschfråga. Vad betyder utvecklingen mot färre tidningar, bantade redaktioner och suget efter »klickmonster« för demokratin och samhällsutvecklingen?

Klickokratin är boken som sammanfattar journalistikens kris och sätter den i ett historiskt perspektiv. Ulrika Kärnborg, själv med mångårig erfarenhet från några av Sveriges största dagstidningar, har träffat såväl mediechefer som forskare och verksamma journalister. Hur ser de på frågan om vad som kommer efter krisen?

Klickokratin är en underhållande och lättillgänglig introduktion till en avgörande samhällsfråga.

Förlagsfakta

ISBN
9789173894814
Titel
Klickokratin : mediekrisens första offer är sanningen
Författare
Kärnborg, Ulrika
Förlag
Bokförlaget Atlas
Utgivningsår
2015
Omfång
229 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
125 x 185 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
350 g
Språk
Svenska