Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Styra samtal - Exec - samtalsmetodik för chefer

Styra samtal - Exec - samtalsmetodik för chefer

Inbunden bok Liber. 1 uppl. 2005. 64 sidor.

Nyskick. Recension i tidningen Chef: Tre skäl att läsa boken: tydlig, snabbläst, strukturerad

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9147077034
Titel
Styra samtal - Exec - samtalsmetodik för chefer
Författare
Katarina Weiner Thordarson
Förlag
Liber
Utgivningsår
2005
Omfång
64 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
220 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I den här boken får du kunskap om användbara tekniker och konkreta tips för hur du kan öka kvaliteten på dina samtal. Det handlar till exempel om hur du bättre kan planera ditt samtal men även om hur du kan bli bättre på att lyssna och ställa rätt frågor. Du får även möjlighet att göra ett test för att bli mer medveten om dina styrkor och svagheter som samtalsledare

Läs mer
Som chef har du samtal av olika karaktär - det kan vara utvecklings- eller lönesamtal, problem- eller kundsamtal. De flesta funderar inte så mycket på hur de samtalar, på vad som gör att de får ett bra eller dåligt resultat. Men det finns all anledning att göra det - det handlar om dina medarbetar- och kundrelationer, om hur din verksamhet fungerar.
Att styra samtal handlar om att tänka efter före, att tillämpa en samtalsmetodik som gör dig mer framgångsrik. Till exempel att du lyckas bättre motivera dina medarbetare eller att du har större framgång i dina kundkontakter - du har mycket att vinna på att bli en skicklig samtalsledare.
I den här boken får du kunskap om användbara tekniker och konkreta tips för hur du kan öka kvaliteten på dina samtal. Det handlar till exempel om hur du bättre kan planera ditt samtal men även om hur du kan bli bättre på att lyssna och ställa rätt frågor. Du får även möjlighet att göra ett test för att bli mer medveten om dina styrkor och svagheter som samtalsledare

Om författarna
Katarina Weiner Thordarsonhar arbetat med personalutveckling sedan 1984 och som konsult och kompetensutvecklare i egna företaget Weiner T Ledarskap & Utveckling sedan 1997. Hon ger kurser i samtalsmetodik, utvecklingssamtal, stresshantering, presentationsteknik och konflikthantering. Som konsult arbetar hon med teamutveckling för lednings- och arbetsgrupper.