Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Konsten att skriva en bästsäljare

Konsten att skriva en bästsäljare

Pocketbok. Alfabeta. 1 uppl. 2014. 223 sidor.

Mycket gott skick. Rak och fin, inget kludd.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789150116755
Titel
Konsten att skriva en bästsäljare
Författare
Wennersten, Lina
Förlag
Alfabeta
Utgivningsår
2014
Omfång
223 sidor
Bandtyp
Pocket
Mått
113 x 179 mm Ryggbredd 16 mm
Vikt
130 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den här boken vill väcka lust och få människor att tro på sina drömmar. Den där deckaridén eller halvfärdiga kärleksromanen i skrivbordslådan kan faktiskt bli en succé om den förvaltas väl!
Boken guidar läsaren från den första vaga bokidén till färdigt manus och utgivning. Stommen är intervjuer med kända författare (Jonas Jonasson, Karin Alvtegen, Jan Guillou, Katarina Mazetti, Henning Mankell, Denise Rudberg, m.fl.) förläggare och andra experter som delar med sig av sina erfarenheter.
Lina Wennersten har varit bokredaktör på Stockholm City och kulturreporter på Svenska Dagbladet.
Katarina Lagerwall har varit bokrecensent på Stockholm City och skriver bland annat för Dagens Nyheter och Språktidningen.

Som skrivarhandledning betraktad är Konsten att skriva en bästsäljare annars grundligare och just mer lättillgänglig än det mesta i den vägen. [] Boken bjuder också på underhållande intervjuer med slagfärdiga silverryggar. Sven Olov Karlsson, Expressen

Bra för nybörjaren, här är ingen fråga för konstig, och tonen är vänligt anspråkslös. Goda råd och varningar från en rad svenska författare, förläggare, forskare och andra i branschen. Lotta Olsson, Dagens Nyheter