Det interaktiva företaget : med kunden som största resurs
Svenska förl. 2000. Förlagsband med skyddsomslag, 213s. 22x15cm, 419g. Illustrerad.
Mycket gott skick.
ISBN 9177384903.
Kunden i centrum är knappast något nytt begrepp. Men vad krävs idag ? och inför framtiden ? för att konsumenten inte enbart ska uppleva orden som en sliten klyscha? Det interaktiva företaget urskiljer två huvudstrategier när det gäller att utveckla och effektivisera företagens framtida verksamhet. Dels teknikstrategin som innebär att man ser IT som den primära möjligheten att använda tidigare dold kompetens ? hos leverantörer, inom företaget, hos kunderna. Dels humanstrategin där man ser människans tysta kunskap som den primära möjligheten att finna dold kompetens. IT blir i det här fallet sekundärt och kunden det centrala ? blir subjekt och medspelare. Passiv masskonsumtion är på väg att ersättas av specialiserad konsumtion som förutsätter delaktighet och kunskapsinhämtning. Framsynta företag upprättar därför en lärande dialog med sina kunder. Informtionstekniken får ses som en möjliggörare för att åstadkomma en effektiv dialog med kunden, vilket företagsfallen i boken ger intressanta exempel på. Den bärande tesen i boken utgår ifrån den omdefinierade kunden ? det är han eller hon som har nyckelrollen när företagen ska möta utmaningarna på morgondagens marknad.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9177384903
- Titel
- Det interaktiva företaget Med kunden som största resurs
- Författare
- Solveig Wikström
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 147 x 217 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 418 g
- Språk
- Svenska