Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Vem är vi?: om företags och organisationers livsprocesser och identitet

Vem är vi?: om företags och organisationers livsprocesser och identitet

Inbunden bok. Mareld Böcker. 1 uppl. 319 sidor.

Mycket gott skick. Mareld, 1995. 319 s. Inbundet förlagsband. 23 x 16,5 cm. Vikt 680 g. Namnteckning på försättsbladet. Några enstaka sidor med marginalanteckningar/markeringar i kulspets. I övrigt mycket gott skick. Med illustrationer av Kenneth Gustafsson. * * * Boken är ett spännande möte mellan två discipliner - den ekonomiska och den psykologiska. I detta möte växer en ny dimension fram som kan ge idéer om hur vi i vår turbulenta värd kan hantera vardagen i företag och organisationer.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
919719767X
Titel
Vem är vi?: om företags och organisationers livsprocesser och identitet
Författare
Almqvist, Ylva
Förlag
Mareld Böcker
Utgivningsår
1995
Omfång
319 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
160 x 232 mm Ryggbredd 28 mm
Vikt
685 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kommuner och landsting får nya uppdrag och nya strukturer. Företag går i konkurs och nya uppstår. Vi fusionerar och omorganiserar, men ändå blir det inte alltid som vi tänkt. Vad styr? Vad formar vår värld? Är det helt utanför vår kontroll eller är vi en del i det som händer? Hur ska vi som medarbetare och chefer i företag och organisationer förstå och möta allt detta? Att möjliggöra livsdugliga företag och organisationer är av största intresse för såväl ledningar som ägare, anställda och övriga intressenter. Boken ger oss möjlighet till ett spännande möte mellan två discipliner - den ekonomiska och den psykologiska.

I detta möte växer en ny dimension fram som kan ge idéer om hur vi kan hantera vardagen i vår turbulenta värld. Fokus är det flöde av livsprocesser som ger kraft och riktning för vårt agerande; processer som kan få företag eller organisationer att blomstra eller förtvina; processer som kan skapa samhörighet eller splittra och gör företag synliga eller osynliga. Dessa livsprocesser är en del av företagets eller organisationens identitet precis som det konkreta innehållet - produkter, balansräkning, formella befogenheter etc. Frågan är om vi har råd att bortse från dessa krafter i tider av ekonomisk knapphet.