Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Att tänka sociologiskt

Att tänka sociologiskt

Häftade böcker. Bokförlaget Korpen. 2 uppl. 2004. 254 sidor.

Alla har vi känt oss delaktiga i eller uteslutna ur en viss social gemenskap. Alla har vi stått inför svårigheter att välja hur vi ska leva våra liv. Alla har vi blivit förälskade eller önskat att bli älskade. Genom diskussioner av sådana vardagliga upplevelser ger Zygmunt Bauman och Tim May i denna bok en klargörande och personlig introduktion till frågan: Vad innebär det att tänka sociologiskt? Sociologin är ett sätt att överskrida vardagstänkandets begränsningar, att se människors handlingar som aspekter av större helheter, att få ökad förståelse för andra människor och andra levnadsformer: ett hjälpmedel att leva sitt liv på ett medvetet sätt.

Denna bok ? den 2:a upplagan ? är omarbetad och utvidgad, och innehåller nytt material om hälsa och fitness, intimitet, tid, rum och oordning, risk, globalisering, identitet, organisationer och nya teknologier. Boken vänder sig till både läsare utan tidigare erfarenheter av sociologin och till dem som redan är hemmastadda i ämnet.

Förlagsfakta

ISBN
9789173744058
Titel
Att tänka sociologiskt
Författare
Bauman, Zygmut
Förlag
Bokförlaget Korpen
Utgivningsår
2004
Omfång
254 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
128 x 197 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
212 g
Språk
Svenska