Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Retorik eller konsten att övertyga

Retorik eller konsten att övertyga

Inbunden bok. Norstedts. 2 uppl. 1998. 288 sidor.

Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Hanteringsspår på omslaget. delvis understrykningar i blyerts i bokens början. Färgöverstrykningar på en sida i boken. I övrigt fin inlaga. [rum 2]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9113003933
Titel
Retorik eller konsten att övertyga
Författare
Kurt Johannesson
Förlag
Norstedts
Utgivningsår
1998
Omfång
288 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
0 x 220 mm
Vikt
512 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Retorik eller konsten att övertyga vill lära oss att förstå och kritiskt granska mekanismerna i språket. Men hjälp av många exempel, de flesta från vår egen tid, beskrivs retorikens begrepp, principer och historia. I flera fall görs fylliga analyser av tal, t.ex. av Cicero, Goebbels, Martin Luther King, Olof Palme och av earl Spencer vid prinsessan Dianas begravning.

I ett nytillkommet kapitel analyseras vår tids retorik - reklamen - utifrån ett retoriskt perspektiv. Detta är andra reviderade och omarbetade upplagan.

Kurt Johannesson, som är Sveriges ende professor i retorik, har byggt upp en särskild avdelning för retorik vid Uppsala Universitet. Han håller även seminarier och kurser för bl.a. politiker, företagare, jurister och jurnalister.