Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Samhällskunskapsdidaktik : utbildning i demokrati och samhällsvetenskapligt tänkande

Samhällskunskapsdidaktik : utbildning i demokrati och samhällsvetenskapligt tänkande

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2016. 277 sidor.

Mycket gott skick. Mycket gottskick.. Finns några små spår av missfärgningar i nedre delen (se bild).

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144111605
Titel
Samhällskunskapsdidaktik : utbildning i demokrati och samhällsvetenskapligt tänkande
Författare
Långström, Sture
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2016
Omfång
277 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 16 mm
Vikt
408 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Samhällskunskap är ett skolämne som särskilt starkt speglar samhället och dess förändringar och värderingar. Det övergripande uppdraget är att fostra elever till demokratisk kompetens.

Samhällskunskapsdidaktik innehåller bland annat en:
genomgång av samhällskunskapens historia, tillkomst och uppgifter
redovisning av teorier om lärande tillämpade på samhällskunskap
beskrivning av en aldrig tidigare skådad medierevolution och diskussion om de möjligheter till inflytande den ger medborgare
genomgång av nya forskningsresultat som visar elevers kunskaper, färdigheter och förhållningssätt.

Författarna fångar upp samhällskunskapsämnets funktioner i ett mång-kulturellt samhälle och diskuterar hur lärare kan utveckla elevers kritiska förhållningssätt och förmåga att analysera kontroversiella och känsliga ämnen. I denna andra upplaga har författarna lagt till nya forskningsrön, lyft fram yngre barns delaktighet i samhället och skrivit mer ingående om vad undervisning med hjälp av datorer och sociala medier kan tillföra ämnet. Bokens målgrupp är blivande och verksamma lärare i grundskolans årskurs 7 till 9 samt gymnasieskolan.