Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Retorik i skolan : en grundläggande arbetsmodell i 12 steg

Retorik i skolan : en grundläggande arbetsmodell i 12 steg

Häftad bok. Retorikförlaget. 2014. 190 sidor.

Mycket gott skick. Gallrad biblioteksbok

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789186093259
Titel
Retorik i skolan : en grundläggande arbetsmodell i 12 steg
Författare
Beronius, Karin
Förlag
Retorikförlaget
Utgivningsår
2014
Omfång
190 sidor
Bandtyp
Danskt band
Språk
Svenska
Baksidestext
Retorikundervisningen ska vara ett praktiskt ’verktyg’ för alla stadier och alla ämnen i skolan. Även om boken främst riktar sig till grundskolans åk 4-9, kan den användas också på gymnasiet som en inkörsport till ­arbetet med retorik.

Den är så enkel att använda att man, även om man aldrig tidigare har arbetat med retorik, tillsammans med eleverna kan arbeta sig fram genom boken – samtidigt som man lär sig ha riktigt roligt tillsammans.

I 12 steg går vi igenom ­retorikens grundbegrepp och ­beprövade arbetsmetoder.

Till boken hör en hemsida, där du kan ladda ner övningar och arbetsmaterial, samt diskutera både ämne och ­övningar. Läs mer på ­www.retoriki12steg.se

Enligt läroplanen ska undervisningen i svenska ge eleverna möjlighet att utveckla språket för att tänka, kommunicera och lära. Retorik är kunskap för livet
– och vi menar att det är lika viktigt som att lära sig skriva. Att arbeta med språket, ”språkandet”, att kunna hålla tal, ­anföranden och ­presentationer, att kunna tala, lyssna, samtala och argumentera, är en kunskap som borde höra till de grundläggande färdig­heterna i dagens kommu­nikationssamhälle, en praktisk kunskap till nytta och glädje genom hela utbildningstiden – såväl under skoltid som fritid – från grundskola upp till högskolenivå och därefter i både yrkes- och privatliv.

Ur Introduktionen