Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Struktur, kultur, ledarskap : förutsättningar för framgångsrika skolor

Struktur, kultur, ledarskap : förutsättningar för framgångsrika skolor

Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 239 sidor.

Mycket gott skick. Gallrad från bibliotek, och det finns därför en stämpel på insidan av främre pärm samt ett märke på insidan av bakre pärm. Enstaka märken från hantering utvändigt. Invändigt i väldigt fint skick.

När du handlar böcker av mig:

* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.

* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa flera böcker av mig samtidigt utan att fraktkostnaden förändras. Jag har många annonser på Bokbörsen; både facklitteratur, skönlitteratur, barnböcker, tidskrifter och kurslitteratur.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144067544
Titel
Struktur, kultur, ledarskap : förutsättningar för framgångsrika skolor
Författare
Björn Ahlström - Conny Björkman - Leif Lindberg - Håkan Myrlund - Anders Olofsson - Monika Törnsén - Helene Ärlestig
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2011
Omfång
239 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
342 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Mycket uppmärksamhet ägnas skolor som är excellenta, föredömliga och har starka resultat liksom skolor som inte alls lyckas i sin verksamhet och är i kris. Den här boken bygger på ett projekt som sökt utvecklingsmöjligheterna för 24 skolor som ligger nära medelresultaten i Sverige.
Författarna presenterar och diskuterar rektorers ledarskap i relation till skolans struktur och kultur utifrån skolans ethos, rektors pedagogiska ledarskap, skolans förbättringskapaciteter, lärares syn på rektor, kommunikation mellan rektor och lärare, rektors betydelse för mobbning och elevinflytande samt synen på kvalitetsarbete. Boken innehåller dessutom resultat som visar hur skolledningen på kommunnivå agerar. En tydlig lärdom från denna del är att den överordnade skolledningen måste ha klara och teoretiskt förankrade uppfattningar om hur skolan kan uppfylla sina mål och att man på vissa håll kan fråga sig om skolans styrelse verkligen styr skolan.
Boken vänder sig till alla som är intresserade av skolans ledarskap och hur vanliga skolor utvecklas och har god måluppfyllelse både vad gäller sociala mål och kunskapsmål. Boken är lämplig som kurslitteratur på skolledar och skol-chefsutbildningar samt inom lärarutbildningen men passar även utmärkt som fortbildningslitteratur för verksamma skolledare och lärare.