Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Gruppsykologi : för skola, arbetsliv och fritid

Gruppsykologi : för skola, arbetsliv och fritid

Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2014. 255 sidor.

Nära nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127133686
Titel
Gruppsykologi : för skola, arbetsliv och fritid
Författare
Hwang, Philip
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2014
Omfång
255 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
161 x 236 mm Ryggbredd 23 mm
Vikt
600 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det här är den första svenska boken om gruppsykologi som tar hänsyn till både individ och ålder. Med talrika exempel från förskola, skola, fritid och arbetsliv kombineras teoretiska synsätt och praktisk tillämpning. Författarna beskriver initierat vad som kännetecknar de viktigaste grupper vi rör oss i genom livet och hur de formar oss. Djupdykningar görs i områden som påverkan, gruppklimat, problemlösning, könsroller, utanförskap och mobbning samt inte minst lärande och utveckling i grupp. Kraftfulla redskap i form av kommunikation, samarbete och konflikthantering behandlas. Ett genomgående tema är att det alltid är möjligt att få en grupp att fungera bättre. Läsaren får därför konkreta råd och förslag för att utveckla både gruppfärdigheter och ledarförmågor.
Gruppsykologi är skriven för blivande och yrkesverksamma pedagoger, beteendevetare och chefer, personal inom vård och omsorg samt till ledare inom olika idrotts- och fritidsaktiviteter.Efter att i drygt 20 år ha läst böcker i gruppsykologi har jag lärt mig att de flesta författare upprepar socialt accepterade sanningar, samtidigt som jag har haft en gnagande känsla av att något saknas. Philip Hwang och Björn Nilsson har arbetat vidare och letat upp nya forskningsrön som både ställer viktiga frågor och ger svar. (...) Dessutom har författarna på ett föredömligt sätt bakat in ett utvecklingspsykologiskt perspektiv i ämnet.

David Meden, BTJ nr 24 2014