-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9140310388
- Titel
- Liket i balansräkningen
- Författare
- Thornell, Hans - Werner, Eric
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Liber 9140310388 -
Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, posit...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 120 sidor.
Gott skick. Boken är lite sned
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917005326X
- Titel
- Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, positionerar sig och utvecklar marknadsledarskap
- Författare
- Thornell, Hans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.
Läs mer
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.
I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.
Om författarna
Hans Thornell är från början skeppsbyggare från Kungliga Tekniska Högskolan, men har de senaste 30 åren verkat som managementkonsult och arbetat bland annat inom industrin och med bank och finansföretag. Med en gedigen erfarenhet av produktion och logistik från sin tid på MySigma, kom han under sin tid på Indevo alltmer in på affärsutveckling. 1994 var han en av grundarna till evolution&co, som fokuserar på marknadsledarskap. Där är han fortfarande verksam.
Liber 1 917005326X -
Spetsföretag Hur man möter kundbehov, positio...
Inbunden bok. Uppsala Piplishing. 2007. 120 s. Inbunden. 25x16cm. 410 gram.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917005326X
- Titel
- Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, positionerar sig och utvecklar marknadsledarskap
- Författare
- Thornell, Hans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.
Läs mer
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.
I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.
Om författarna
Hans Thornell är från början skeppsbyggare från Kungliga Tekniska Högskolan, men har de senaste 30 åren verkat som managementkonsult och arbetat bland annat inom industrin och med bank och finansföretag. Med en gedigen erfarenhet av produktion och logistik från sin tid på MySigma, kom han under sin tid på Indevo alltmer in på affärsutveckling. 1994 var han en av grundarna till evolution&co, som fokuserar på marknadsledarskap. Där är han fortfarande verksam.
917005326X -
Spetsföretag - Hur man kundbehov,positionerar...
Inbunden bok. Konsultförlaget Uppsala Publishing House. Första uppl. andra tryckningen 2008. 117 s. Inbunden. 27x17cm. 415 gram.
Nära nyskick. [Hylla:12].
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917005326x
- Titel
- Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, positionerar sig och utvecklar marknadsledarskap
- Författare
- Thornell, Hans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.
Läs mer
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.
I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.
Om författarna
Hans Thornell är från början skeppsbyggare från Kungliga Tekniska Högskolan, men har de senaste 30 åren verkat som managementkonsult och arbetat bland annat inom industrin och med bank och finansföretag. Med en gedigen erfarenhet av produktion och logistik från sin tid på MySigma, kom han under sin tid på Indevo alltmer in på affärsutveckling. 1994 var han en av grundarna till evolution&co, som fokuserar på marknadsledarskap. Där är han fortfarande verksam.
917005326x -
Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, posit...
Inbunden bok. Konsultföretaget / Uppsala Publishing House. Första uppl. Andra tryckningen 2008. 117 s. Inbunden. 27x17cm. 415 gram.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917005326x
- Titel
- Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, positionerar sig och utvecklar marknadsledarskap
- Författare
- Thornell, Hans
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 120 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.
Läs mer
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.
I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.
Om författarna
Hans Thornell är från början skeppsbyggare från Kungliga Tekniska Högskolan, men har de senaste 30 åren verkat som managementkonsult och arbetat bland annat inom industrin och med bank och finansföretag. Med en gedigen erfarenhet av produktion och logistik från sin tid på MySigma, kom han under sin tid på Indevo alltmer in på affärsutveckling. 1994 var han en av grundarna till evolution&co, som fokuserar på marknadsledarskap. Där är han fortfarande verksam.
917005326x -
Liket i balans-räkningen.
Liber, Stockholm. 1986. Upplaga 1:1. Dek förlagsband, 124 s. llustrerad.25 x 16,5 cm. 350 gram. Fyra sidor med understrykningar, annars i mycket gott skick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138617358
- Titel
- Liket i balansräkningen
- Författare
- Karlöf, Bengt - Werner, Eric
- Förlag
- Malmö : Liber
- Utgivningsår
- 1986
- Språk
- Svenska
9138617358
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn