-
Lek på allvar : en spännande utmaning
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 245 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK
Huvudsyftet med denna bok är att de som arbetar med barn bör ta barns lek på allvar. Men leken är komplex och man behöver förhålla sig till den på flera olika sätt. I boken diskuteras lekens egenvärde för barn, varför lek läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105489
- Titel
- Lek på allvar : en spännande utmaning
- Författare
- Lillemyr, Ole Fredrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Huvudsyftet med denna bok är att de som arbetar med barn bör ta barns lek på allvar. Men leken är komplex och man behöver förhålla sig till den på flera olika sätt. I boken diskuteras lekens egenvärde för barn, varför lek är viktig och barns lek som centralt kunskapsområde för pedagogen, i relation till nyare synsätt på barn och barndom.
Förskolan som arena för lärande fördjupas i ljuset av ett helhetsperspektiv på omsorg, lek och lärande i ett bildningsperspektiv. Detta skapar spännande utmaningar när det gäller grundsyn och hur man organiserar verksamheten.
Boken riktar sig främst till blivande och yrkesverksamma förskollärare och fritidspedagoger.
Om författaren
Ole Fredrik Lillemyr är professor i pedagogik vid Dronning Mauds Minne, högskolan för förskollärarutbildning i Trondheim. Han har bedrivit skol- och förskoleforskning och undervisat i grundskola, högskola och vid universitet.
Liber 1 9789147105489 -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Mycket gott skick. Aningen böjd av förvaring. Varsamt läst bok utan anteckningar och understrykningar. [[rum 1]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Lek på allvar - en spännande utmaning
Häftad bok. Liber. 1:1 uppl. 2013. 245 sidor.
Nära nyskick. Format 21 x 15 cm Vikt 320 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med enstaka sv/v figurer. Norska originalets titel: Lek på alvor. Översättning: Annika Claesdotter. INNEHÅLL: Förord * DEL I - Barn och lek 1. Reflektioner om nyare syn på barn och ba läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105489
- Titel
- Lek på allvar : en spännande utmaning
- Författare
- Lillemyr, Ole Fredrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Huvudsyftet med denna bok är att de som arbetar med barn bör ta barns lek på allvar. Men leken är komplex och man behöver förhålla sig till den på flera olika sätt. I boken diskuteras lekens egenvärde för barn, varför lek är viktig och barns lek som centralt kunskapsområde för pedagogen, i relation till nyare synsätt på barn och barndom.
Förskolan som arena för lärande fördjupas i ljuset av ett helhetsperspektiv på omsorg, lek och lärande i ett bildningsperspektiv. Detta skapar spännande utmaningar när det gäller grundsyn och hur man organiserar verksamheten.
Boken riktar sig främst till blivande och yrkesverksamma förskollärare och fritidspedagoger.
Om författaren
Ole Fredrik Lillemyr är professor i pedagogik vid Dronning Mauds Minne, högskolan för förskollärarutbildning i Trondheim. Han har bedrivit skol- och förskoleforskning och undervisat i grundskola, högskola och vid universitet.
Liber 1:1 9789147105489 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147050741
- Titel
- Lek - upplevelse - lärande
- Författare
- Fredrik Lillemyr, Ole
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 238 mm
- Vikt
- 534 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad betyder leken för lärandet? Hur kommer leken in i förskolans och skolans vardag? Vilken funktion fyller leken? Boken, som är bearbetad utifrån svenska förhållanden, ger en grundlig översikt av teorier och forskning inom området lek och lärande.
Liber 1 9789147050741 -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Nära nyskick. Några få understrykningar och namnad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Lek - upplevelse - lärande
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2006. 320 sidor.
Mycket gott skick. ANTECKNINGAR OCH FÄRGLAGD TEXT FÖREKOMMER
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147050741
- Titel
- Lek - upplevelse - lärande
- Författare
- Fredrik Lillemyr, Ole
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 238 mm
- Vikt
- 534 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad betyder leken för lärandet? Hur kommer leken in i förskolans och skolans vardag? Vilken funktion fyller leken? Boken, som är bearbetad utifrån svenska förhållanden, ger en grundlig översikt av teorier och forskning inom området lek och lärande.
Liber 1 9789147050741 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Lek på allvar : en spännande utmaning
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 245 sidor.
Nyskick. Huvudsyftet med denna bok är att de som arbetar med barn bör ta barns lek på allvar. Men leken är komplex och man behöver förhålla sig till den på flera olika sätt. I boken diskuteras lekens egenvärde för barn, varför lek är viktig och barns lek som centr läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105489
- Titel
- Lek på allvar : en spännande utmaning
- Författare
- Lillemyr, Ole Fredrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Huvudsyftet med denna bok är att de som arbetar med barn bör ta barns lek på allvar. Men leken är komplex och man behöver förhålla sig till den på flera olika sätt. I boken diskuteras lekens egenvärde för barn, varför lek är viktig och barns lek som centralt kunskapsområde för pedagogen, i relation till nyare synsätt på barn och barndom.
Förskolan som arena för lärande fördjupas i ljuset av ett helhetsperspektiv på omsorg, lek och lärande i ett bildningsperspektiv. Detta skapar spännande utmaningar när det gäller grundsyn och hur man organiserar verksamheten.
Boken riktar sig främst till blivande och yrkesverksamma förskollärare och fritidspedagoger.
Om författaren
Ole Fredrik Lillemyr är professor i pedagogik vid Dronning Mauds Minne, högskolan för förskollärarutbildning i Trondheim. Han har bedrivit skol- och förskoleforskning och undervisat i grundskola, högskola och vid universitet.
Liber 1 9789147105489 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9147050748
- Titel
- Lek - upplevelse - lärande
- Författare
- Fredrik Lillemyr, Ole
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 238 mm
- Vikt
- 534 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad betyder leken för lärandet? Hur kommer leken in i förskolans och skolans vardag? Vilken funktion fyller leken? Boken, som är bearbetad utifrån svenska förhållanden, ger en grundlig översikt av teorier och forskning inom området lek och lärande.
Liber 1 9147050748 -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Nära nyskick. Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Mer om ISBN 9144017561
Nära nyskick.
prislappen sitter kvarInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Lek på allvar : en spännande utmaning
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 245 sidor.
Mycket gott skick. Huvudsyftet med denna bok är att de som arbetar med barn bör ta barns lek på allvar. Men leken är komplex och man behöver förhålla sig till den på flera olika sätt. I boken diskuteras lekens egenvärde för barn, varför lek är viktig och barns lek som centr läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147105489
- Titel
- Lek på allvar : en spännande utmaning
- Författare
- Lillemyr, Ole Fredrik
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 245 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 326 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Huvudsyftet med denna bok är att de som arbetar med barn bör ta barns lek på allvar. Men leken är komplex och man behöver förhålla sig till den på flera olika sätt. I boken diskuteras lekens egenvärde för barn, varför lek är viktig och barns lek som centralt kunskapsområde för pedagogen, i relation till nyare synsätt på barn och barndom.
Förskolan som arena för lärande fördjupas i ljuset av ett helhetsperspektiv på omsorg, lek och lärande i ett bildningsperspektiv. Detta skapar spännande utmaningar när det gäller grundsyn och hur man organiserar verksamheten.
Boken riktar sig främst till blivande och yrkesverksamma förskollärare och fritidspedagoger.
Om författaren
Ole Fredrik Lillemyr är professor i pedagogik vid Dronning Mauds Minne, högskolan för förskollärarutbildning i Trondheim. Han har bedrivit skol- och förskoleforskning och undervisat i grundskola, högskola och vid universitet.
Liber 1 9789147105489 -
Lek - upplevelse - lärande - i förskola och s...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2006. 320 sidor.
Mycket gott skick. 2:a tryckningen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147050741
- Titel
- Lek - upplevelse - lärande
- Författare
- Fredrik Lillemyr, Ole
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 238 mm
- Vikt
- 534 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad betyder leken för lärandet? Hur kommer leken in i förskolans och skolans vardag? Vilken funktion fyller leken? Boken, som är bearbetad utifrån svenska förhållanden, ger en grundlig översikt av teorier och forskning inom området lek och lärande.
Liber 1 9789147050741 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144017563
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9789144017563 -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Nära nyskick. Smärre hanteringsspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Nära nyskick. [Hylla:Studentlitteratur]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Mycket gott skick. Namnteckning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur. 2001. 236 sidor.
ISBN 3144017561!
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStudentlitteratur 3144017561! -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Nära nyskick. Namn övermålat med tippex samt två hundörevikta sidor i övrigt
mycket nära nyskick.(Rum 1)Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Vad är förskolepedagogik?
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2001. 236 sidor.
Nyskick. (Rum 1)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
Studentlitteratur AB 1 9144017561 -
Vad är förskolepedagogik?
Studentlitteratur, 2001, 236 s., hft., mkt. gott skick; porto tillkommer med 36 kr
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017561
- Titel
- Vad är förskolepedagogik?
- Författare
- Frode Søbstad - Ole Fredrik Lillemyr
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskolepedagogik handlar om hur pedagogen tar ett helhetsansvar för uppfostran och undervisning av förskolebarn eller andra barn som kan ha nytta av denna pedagogik. En god förskolepedagogik skapar balans mellan barnens behov och de vuxnas och samhällets behov av att påverka det uppväxande släktet på ett bra sätt. Förskolepedagogen behöver teoretiska kunskaper för att kunna planera, genomföra och utvärdera sitt arbete samt en professionell kompetens för att leda den praktiskt pedagogiska verksamheten.Denna bok visar på många utmaningar och ställer nya och engagerande frågor till dig som arbetar som pedagog: Vad är bra förskolepedagogik? Hur främjar man en sådan genom ämnesinnehåll och kultur? Och inte minst: Har skolan plats för förskolepedagogik? Författarna betonar också lekens betydelse inom förskolepedagogiken.Boken är avsedd för förskollärar-, lärar- och fritidspedagogutbildningen samt för fortbildning av förskollärare, lärare för de lägre stadierna och andra som arbetar med barn.Översättning: Inger Lindelöf
9144017561 -
Lek - upplevelse - lärande - i förskola och s...
Häftad bok. Liber. 2002.
Mycket gott skick. Namnad samt med några enstaka blyertsunderstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147050741
- Titel
- Lek - upplevelse - lärande
- Författare
- Fredrik Lillemyr, Ole
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 166 x 238 mm
- Vikt
- 534 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad betyder leken för lärandet? Hur kommer leken in i förskolans och skolans vardag? Vilken funktion fyller leken? Boken, som är bearbetad utifrån svenska förhållanden, ger en grundlig översikt av teorier och forskning inom området lek och lärande.
Liber 9789147050741
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn