-
Who moved my cheese? : an amazing way to deal...
Inbunden bok. New York : Putnam. 1 uppl. 2002. 95 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780399144462
- Titel
- Who moved my cheese? : an amazing way to deal with change in your work and in your life
- Författare
- Johnson, Spencer
- Förlag
- New York : Putnam
- Språk
- English
New York : Putnam 1 9780399144462 -
Rethinking the sales force [Elektronisk resur...
Inbunden bok. New York : McGraw-Hill. 305 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780071342537
- Titel
- Rethinking the sales force [Elektronisk resurs] redefining selling to create and capture customer value
- Författare
- Rackham, Neil. - DeVincentis, John R.
- Förlag
- New York : McGraw-Hill
- Språk
- English
- Baksidestext
- Electronic reproduction.
New York : McGraw-Hill 9780071342537 -
Myten om moroten : en ny syn på ledarskap och...
Häftad bok. Ekerlids. 1 uppl. 2016. 93 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188193957
- Titel
- Myten om moroten : en ny syn på ledarskap och motivation
- Författare
- Boëthius, Stefan
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 93 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 145 x 210 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 160 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Boëthius, Stefan
Ytterligare författare: Ehdin, Martin
Ytterligare designers: Öström, Arne
Ekerlids 1 9789188193957 -
Vad gör dig lycklig? : en guide till att coac...
Inbunden bok. Idéimperiet. 1 uppl. 2007. 117 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185896011
- Titel
- Vad gör dig lycklig? : en guide till att coacha (andra eller dig själv) med lusten som drivkraft
- Författare
- Hansson, Catharina
- Förlag
- Idéimperiet
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 117 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 135 x 217 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 272 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lär dig att stärka självkänslan och ta vara på hela den inre potentialen hos dig själv och andra genom att ställa smarta frågor och använda inspirerande tankemodeller. Den välkända coachen Catarina Enholm har som chefs- och organisationsutvecklare utvecklat och förfinat effektiva visuella metoder för kommunikation och coaching som lockar fram dolda resurser, bryter negativa mönster och skapar häpnadsväckande resultat. Catharina Hansson är chefredaktör för tidningen Leva, som bevakar och introducerar nya metoder inom personlig utveckling, coaching och vardagspsykologi. Tillsammans har de skapat en handfast guide med verktyg för att coacha både dig själv och andra.
Idéimperiet 1 9789185896011 -
Agenda för lönsamhet - Råd till företag som s...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 1996. 159 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177384113
- Titel
- Agenda för lönsamhet - Råd till företag som strävar efter bättre resultat
- Författare
- Sven Lundin
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 159 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 328 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lönsamma råd
God lönsamhet - hur når man det? Tur har inget med saken att göra, lönsamhetsarbete är ett dagligt slit. För att nå målet krävs en kombination av yttre och inre effektivitet där man ägnar kunder, marknadsföring och intäkter lika stor uppmärksamhet som produkter, tillverkning och kostnader.
Sven Lundin och Nils Welinder ger här mängder av råd till nya grepp och åtgärder, såväl ute på marknaden som inne i företaget.
Telegram Bokförlag 1 9177384113 -
Kajak : upplevelser och motion
Inbunden bok. Wahlström & Widstrand. 2007. 182 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789146214878
- Titel
- Kajak : upplevelser och motion
- Författare
- Köhn, Öystein
- Förlag
- Wahlström & Widstrand
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kajak. Upplevelser och motion är en inspirerande och pålitlig guide för alla tur- och motionspaddlare. På ett enkelt sätt - i text och bild - berättar den det du behöver veta både som nybörjare och som erfaren paddlare.Här beskrivs paddlingstekniker, olika typer av kajaker och utrustning, säkerhet till sjöss, grundläggande navigering, hur man paddlar säkert med barn, kajaken som träningsredskap, vad man ska tänka på vid turpaddling och mycket mer.Allt fler världen över faller för tjusningen med kajakpaddling. I kajaken sitter du nära vattenytan och rör dig framåt i stort sett ljudlöst, vilket ger en otrolig närhet till naturen och en möjlighet att utforska områden dit inga andra båtar når. Paddling är samtidigt en allsidig och effektiv träningsform.
Wahlström & Widstrand 9789146214878 -
I huvudet på en banbrytare
Inbunden bok. Brombergs. 1 uppl. 2017. 168 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173378208
- Titel
- I huvudet på en banbrytare
- Författare
- Viggo Cavling - Katarina Gospic
- Förlag
- Brombergs
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 205 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boosta din hjärna - fem steg till framgång
Våra hjärnor har inte förändrats nämnvärt de senaste 40 000 åren, ändå har mänskligheten utvecklats från grottmänniskor till dagens högteknologiska individer, en utveckling som inte hade kunnat ske utan människor som tänkt nytt, så kallade banbrytare.
Hjärnforskaren Katarina Gospic och journalisten Viggo Cavling presenterar här några kända svenska nytänkare och spårar fem förutsättningar för att bli banbrytare: miljö, ide, repetition, tålamod och mod. Syftet med de fem trappstegen är att du som läsare ska få vägledning till hur du när framgång inom ditt område.
Brombergs 1 9789173378208 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789152318836
- Titel
- Ledarskap - 200 råd
- Författare
- Barnevik, Percy
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2013
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 172 x 239 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 472 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ledare inspirerar och frigör energi hos medarbetarna och teambyggande med förtroende och lojalitet är grundläggande för framgång. Förtroende tar tid att bygga men går snabbt att förlora. Ska "stora" saker uträttas krävs "stora" team. Ledaren själv måste ha stort självförtroende, ambition och ibland ställa "orimliga" krav för att nå extraordinära resultat. Det hjälper om ledaren alltid arbetar, sover överallt och när som helst. Det slitna uttrycket "walk the talk" förkroppsligar ledaren. Långtgående delegering och organisering i små enheter sprider ansvar, ökar flexibilitet och motiverar. Men kom ihåg att delegering inte innebär abdikering. Ju mer delegering desto mer kontroll. Helikoptersyn måste också kombineras med gräsrotskontakt. En platt organisation underlättar. Centralisering är en naturkraft som måste motarbetas. Konglomerat är på utdöende och skapas numera bara av chefer med storhetsvansinne. Framgång beror till 90 procent på genomförandet - "execution" - och till 10 procent på strategin. Benchmarking där man jämför sig med de bästa samt spridning av "best practices" är de starkaste förändringskrafter som finns. Gör ungefär rätt, men gör det snabbt och kraftfullt. Kursen kan justeras efterhand. Håll perfektionisterna borta, de bara tappar tid.
Sanoma Utbildning 9789152318836 -
Tändvätska : bli mer framgångsrik med Annika...
Inbunden bok. Volante. 1 uppl. 2014. 235 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187419546
- Titel
- Tändvätska : bli mer framgångsrik med Annika R Malmberg Hamilton
- Författare
- Annika R. Malmberg Hamilton
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 133 x 210 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 396 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- »Annika R Malmberg Hamilton levererar 240 sidor med tändvätska som får även den suraste att tända till. För många blir den garanterat en nytändning!«
Sven Hagströmer, entreprenör och finansman
Vissa behöver bara några stänk, andra kan behöva dunka på rätt bra för att elden ska ta fart. Men någon form av tändvätska i livet behöver vi alla.
Idag talas mycket om att vi borde varva ner och ta det lugnt, men sanningen är den att vi många gånger borde göra precis tvärtom. En avsaknad av meningsfulla utmaningar och tuffa ansträngningar är långt värre för oss än de där tillfällena då antalet bollar i luften råkat bli för många.
I form av konkreta och användbara råd ger Annika R Malmberg Hamilton oss allt det bränsle vi behöver för att söka upp och ta oss an utmaningar såväl på jobbet som privat. Vi får lära oss hur man säljer in idéer, hanterar avundsjuka, varför framgång föder framgång, hur framgångsrika team fungerar och mycket, mycket annat.
Och kom ihåg: framgång handlar inte bara om pengar eller den respekt man vunnit hos andra, utan främst om ditt eget välbefinnande. Makten att definiera framgången ligger alltid hos dig själv och sen skadar det inte att ha roligt längs vägen.
***
Annika R Malmberg Hamilton kallar sig framgångsexpert och har genom åren inspirerat och tränat tusentals människor ledningsgrupper, olika sorters team och säljare till framgång, personlig utveckling och förbättrade resultat. Efter över 25 år som utbildare och föreläsare räknas hon som en av Sveriges mest uppskattade och rutinerade talare.
Volante 1 9789187419546 -
Get digital or die trying
Inbunden bok. Southside Stories. 1 uppl. 2016. 366 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188153319
- Titel
- Get digital or die trying
- Författare
- Gilan, Arash
- Förlag
- Southside Stories
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 366 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 215 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i en tid då digitalisering är viktigare än någonsin, och transformationen mot ett digitalt samhälle märks tydligt inom de flesta företag och organisationer. Vi kan
sammanfatta den digitala transformationen med följande tre sanningar:
Allt som kan digitaliseras kommer att digitaliseras
Allt som digitaliseras kan kopieras
Allt som kopieras sjunker i värde
Fler och fler branscher upplever detta, från tidningshusen till detaljhandeln, banker och konsulter. Digitaliseringen kommer att påverka allt vi vet, men frågan är hur man förhåller sig till det. Det gäller att följa med, utvecklas och återuppfinna sig själv och sin affärsidé för att ha en chans att överleva. Och det kan lätt kännas överväldigande.
I Get digital or die trying får du konkreta verktyg för att kunna ta dig och ditt företag genom den digitala transformationen. Det är en bok som fokuserar på HUR du genomför både en yttre och en inre digitalisering. Den utbildar dig även i digitalt ledarskap och visar på hur du optimerar din digitala marknadsföring för att möta
nya kundbehov. Det är en digital handbok som varje företagsledare behöver för att ta sig an och fullfölja sin digital resa. Är du redo för utmaningen?
Lets Get digital!
Southside Stories 1 9789188153319 -
Nationalekonomi för nyfikna
Inbunden bok. Ivrig. 1 uppl. 2010. 215 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197784900
- Titel
- Nationalekonomi för nyfikna
- Författare
- Örn, Gunnar
- Förlag
- Ivrig
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 216 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 447 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- »Gunnar Örn rensar ordentligt i bråten av missförstånd och
intellektuella kullerbyttor som frodas i samhällsdebatten.«
Det här en bok fylld med nationalekonomins mysterier, falluckor och genidrag. Om pengar, makt och rättvisa.
Till en början ser allt så enkelt ut. Visst vore det smart att dela på jobben så att färre blev arbetslösa? Och nog är den offentliga sektorn tärande för samhället? Helt klart kan i alla fall inte ekonomin växa i all oändlighet utan att jordens resurser tar slut.
Men tänk om allt det där egentligen är... tvärtom?
Ekonomi är kanske den mest paradoxala, föraktade och rentav hatade av alla vetenskaper. Men det är också en spännande och underhållande resa genom det mänskliga psyket.
Den här boken förklarar några av de viktigaste begreppen inom modern nationalekonomi utan att ta till formler och statistik. Ekonomi handlar i grunden om människor. Om hur vi agerar, konkurrerar och samarbetar. Om hur vi strävar efter pengar och välstånd, men också efter kunskap och insikt. Om vår nyfikenhet, experimentlusta och skaparglädje.
Gunnar Örn är en av Sveriges mest erfarna ekonomijournalister.
I Nationalekonomi för nyfikna gör han upp med de myter som vi bär med oss i vardagen och de intellektuella falluckor som några av historiens största tänkare trillat igenom.
Varför är vatten billigare än diamanter?
Måste Sverige bli fattigare för att Indien ska bli rikare?
Vem är den där Mark Naden som alla talar om?
Kan ett land gå i konkurs?
Blir det sysselsättning av en pangad ruta?
Blir jobben fler om vi delar på dem?
Vad kostar ett andetag?
Är det sant att tillväxten inte har några gränser?
Hur blir man en fattig miljardär?
Ivrig 1 9789197784900 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789186077129
- Titel
- Ta skit! Och gör det till guld
- Författare
- Annika R. Malmberg
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 215 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 418 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Många har fått lära sig att inte ta skit från någon.
Inte från chefer, kollegor, kunder, familj eller vänner.
Annika R Malmberg säger precis tvärtom: Ta skit!
I sin bok Ta skit! Och gör det till guld berättar hon om vinsterna med att bli bättre på att ge och ta kritik och menar att rätt använd kritik leder till att vi utvecklas snabbare, blir mer omtyckta och får bättre relationer.
Genom att läsa Ta skit! Och gör det till guld, följa checklistorna och göra övningarna lär du dig att rikta din energi så att det som i början gör ont kan användas till att göra dig starkare och ännu mer framgångsrik.
Lär dig den sköna konsten att göra guld!
Annika R Malmberg är en av Sveriges
främsta inspiratörer. Hon har tränat och
inspirerat tusentals människor till ökad
personlig framgång och bättre konkreta
resultat.
Hon är en uppskattad och flitigt anlitad
talare och släpper nu sin första bok:
Ta skit! Och gör det till guld.
Annika R Malmberg är grundare till utbildningsföretaget TeamDesign AB där hon
också är verksam.
Volante 1 9789186077129 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9171190961
- Titel
- Kaffeboken
- Författare
- Elgklou, Lars
- Förlag
- Höganäs : Wiken
- Utgivningsår
- 1993
- Språk
- Svenska
Höganäs : Wiken 9171190961 -
Chefen som kom ut ur sitt rum : så blir du en...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2016. 213 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127146419
- Titel
- Chefen som kom ut ur sitt rum : så blir du en relationsfrämjande ledare
- Författare
- Jacquemot, Nicolas
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 219 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Besvärliga situationer och medarbetare som inte kan samarbeta suger energi och tar stor plats i chefers medvetande. Den här boken erbjuder lösningar på konkreta problem.
Chefen som kom ut ur sitt rum handlar om hur man kan skapa goda relationer på arbetsplatsen. Det gäller relationen mellan ledare och medarbetare – men framför allt hur man kan leda för att medarbetare sinsemellan ska fungera ihop.
Relationsproblem riskerar att bli organisationsproblem – motivationen urholkas och prestationen i arbetsgruppen blir lidande.
Boken vänder sig till vd:ar och chefer på olika nivåer, nya såväl som erfarna ledare; projektledare och informella ledare, och andra som är intresserade av hur man kan utveckla sina relationer till kollegor och chefer.
Vad är det då för situationer som en ledare behöver kunna hantera?
• En eller flera medarbetare saknar förtroende för varandra. Konflikter uppstår som chefen behöver ta tag i.
• Förändringar på arbetsplatsen skapar rädsla och oro i gruppen vilket går ut över prestationerna.
• Medarbetare känner sig omotiverade och oengagerade för att de inte känner till organisationens mål.
• Känslan av samhörighet vill inte infinna sig trots olika teamskapande aktiviteter.
• Chefen upplever att det är svårt att kommunicera och nå fram till sina anställda. Förtroendet från medarbetarna finns inte där.
Sagt om boken:
Lättläst, intressant och välkomponerad. ...borde finnas i varje ledares bokhylla.
Uno Nilsson, BTJ-häftet nr 1, 2017
Författaren intervjuar forskare inom fält som psykologi, etnologi och pedagogik, och tryfferar med case, övningar och tips. Kunskaperna serveras lättillgängligt - "sju budord för en empatisk chef" - och varje kapitel har en sammanfattning i punktform. Ett smart upplägg - även den mest stressade chef kan hitta någonstans att börja läsa.
Modern Psykologi nr 1/2017
Natur & Kultur Akademisk 1 9789127146419 -
333 fantastiska idéer om hur du motiverar per...
Häftad bok. Ego förlag i Stockholm. 2013. 144 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197874731
- Titel
- 333 fantastiska idéer om hur du motiverar personalen
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Ego förlag i Stockholm
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här är den perfekta inspirationsboken för dig som vill bli ännu bättre på att motivera personalen. Du får konkreta tips och metoder att använda i jobbet varje dag.
Det här är en del av innehållet
Först – hur är läget just nu
☑️ Hemligheten med vad som motiverar anställda är avslöjad
☑️ Testa hur motiverade medarbetare har du idag
☑️ Gör så här för att hitta och förstå dina medarbetares enskilda motivation
Gör så här – hitta dina medarbetares motivation
☑️ 26 saker som chefer ofta gör och som förstör motivationen för de anställda
☑️ Så blir du en ledare som andra motiveras av
☑️ Gör en fungerande medarbetarundersökning om du verkligen vill veta sanningen
Chefsteknik
☑️ Konsten att inte bli en mikrochef
☑️ Delegera så här för att skapa motivation
☑️ Hur du ger motiverande feedback
☑️ Motiverande utvecklingssamtal kräver tre olika perspektiv
☑️ Checklista för suveräna utvecklingssamtal
☑️ Jobbiga samtal – konsten att ge kritik som motiverar istället för att trycka ner
Hur du kan motivera särskilda grupper
☑️ Att bygga motiverade team på jobbet
☑️ Hur man motiverar personal som närmar sig pensionsåldern
☑️ Hur du motiverar extrapersonal och deltidarna
☑️ Hur du motiverar och gör det bästa av anställda ur generation Y
☑️ Hur du behåller stjärnorna bland personalen
☑️ Gör personalen till motiverade entreprenörer
☑️ Motivera offren på jobbet
☑️ Hur du piggar upp oengagerade, lata och gnälliga medarbetare
Att förebygga motivationsproblem
☑️ Hur man nästan helt undviker negativitet på jobbet
☑️ Anställ människor som redan är motiverade
☑️ Lär dig att lyssna bättre
☑️ Hur du säljer in förändringar
☑️ Avgångsintervju - lär dig av dem som slutar
☑️ Lös motivationshämmande konflikter mellan medarbetare snabbt
☑️ Vad de kan på dagis, men inte på de flesta arbetsplatser
Smarta tips på jobbet
☑️ Lär personalen hur man brainstormar rätt och låt dem delta på riktigt
☑️ Kul på jobbet – är det möjligt?
☑️ Motiverande och roliga möten gör all skillnad i världen
☑️ Bli bättre på att fira framgångar
☑️ Skapa ett mentorprogram
☑️ Så skapar du en miljö där förslag känns välkomna
☑️ Så gör du ett förslagsprogram som fungerar i fem enkla steg
☑️ Allt om ersättning och belöning
Och …100 konkreta belönings- och motivationstips färdiga att använda direkt.
Ego förlag i Stockholm 9789197874731 -
Smart och lat : stressdoktorns bästa råd till...
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2012. 203 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113036465
- Titel
- Smart och lat : stressdoktorns bästa råd till alla tokstressade
- Författare
- Danielsson, Tomas
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 203 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 232 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 474 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är boken för dig som ligger sömnlös över omorganisationen på jobbet eller träningsrundor som aldrig blir av. Som inte kan njuta en kopp kaffe en vårdag utanför huset eftersom grannarna är i full fart med att kratta, olja, snickra, sätta surdegar och plantera trendiga lökar. En bok för dig som inte lyckas klämma in barn, karriär, kärlek, kompisar, träning, intressen och egen tid i ett och samma liv.
Tomas Danielsson är en av Sveriges mest anlitade föredragshållare och handledare inom området stresshantering. Genom en lång rad medieframträdande, på scen och genom böckerna Vad vore livet utan stress och Körskola för livet har han med sunt förnuft och humor väglett hundratusentals svenskar genom alla de utmaningar livet bjuder på.
Träningsrundorna som aldrig blir av, surdegar som ska sättas, hemrenoveringar och umgänge med familj, släktingar, vänner och arbetskamrater, karriär, kärlek och oro för barnen inför skolstarten - det är lätt att fastna i all stress och känna att allt är eländigt. Tomas Danielsson säger: var smart och lat. Och tillägger att det inte handlar om att sluta jobba och ta sin tillflykt till hängmattan. Däremot skulle vi alla må bättre av att inte lägga sten på bördan genom att jämföra oss för mycket med andra och sätta upp omöjliga mål - det leder bara till ytterligare stress.
Norstedts 1 9789113036465 -
Liv 3.0 : att vara människa i den artificiell...
Inbunden bok. Volante. 1 uppl. 2017. 462 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188123985
- Titel
- Liv 3.0 : att vara människa i den artificiella intelligensens tid
- Författare
- Tegmark, Max
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 462 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 220 mm Ryggbredd 35 mm
- Vikt
- 720 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en fascinerande guide till alla utmaningar och val i vår strävan efter en fantastisk framtid för liv, intelligens och medvetande på jorden och långt ut i rymden. Elon Musk, grundare av SpaceX och Tesla Motors Alla bör fråga sig vad vi nu kan göra för att dra fördel av framtidens AI, och undvika riskerna. Detta är vår tids viktigaste samtal och Tegmarks tankeväckande bok hjälper dig i det samtalet. Professor Stephen Hawking Välkommen till det viktigaste samtalet just nu. Artificiell intelligens är inte längre science fiction. Den är ett faktum och den förändrar våra liv och vårt samhälle. Max Tegmark har skrivit ett blivande standardverk om mänsklighetens framtida existens. Är det troligt att vi kommer att skapa övermänsklig intelligens? Hur bör vårt rättsväsende hantera autonoma system? Hur slår automatiseringen? Detta är brännande frågor som vi alla behöver adressera: Om vi skapar en övermänsklig intelligens, skulle det då vara möjligt att kontrollera den? Kan vi över huvud taget försäkra oss om att användningen av AI gynnar oss? Max Tegmark betraktar dessa frågor ur sitt unika perspektiv och väljer bort både teknikskepticism och digital utopi vi behöver en rationell medelväg för att kunna navigera vår spektakulära framtid. Den makalösa kraft som den artificiella intelligensen har släppt loss medför att de kommande tio åren kan bli mänsklighetens bästa eller värsta. Tegmark har gjort den mest insiktsfulla och allra roligaste utforskningen av AI:s konsekvenser som jag någonsin har läst. Du har en högtidsstund framför dig. Professor Erik Brynjolfsson, chef för MIT Initiative on the digital economy och medförfattare till Den andra maskinåldern Tegmarks nya bok är en genomtänkt guide till vår tids viktigaste samtal om hur vi ska skapa en välvillig framtida civilisation, när vi nu smälter samman vårt biologiska tänkande med en ännu större intelligens som vi själva har skapat. Ray Kurzweil, uppfinnare och framtidsforskare, författare till The singularity is near Tegmark strävar efter att bidra till ett brett samtal om vilken sorts framtid vi som art vill skapa. Även om ämnena han tar upp AI, kosmologi, värdegrunder och till och med egenskaperna hos medvetna upplevelser kan vara besvärliga presenterar han dem på ett sätt som inte avskräcker utan bjuder in läsaren. Nick Bostrom, grundare av Future of humanity institute vid universitetet i Oxford, författare till Superintelligens Det här är en stimulerande bok som kommer att förändra vårt sätt att tänka när det gäller AI, intelligens och mänsklighetens framtid. Bart Selman, professor i datavetenskap, Cornell University Som framstående fysiker och ledare för Future of Life Institute har Max Tegmark fått en unik position att ge läsaren inside information om vår tids viktigaste problem, på ett sätt som är lättillgängligt utan att vara fördummande. Jaan Tallinn, Skypes medgrundare
Volante 1 9789188123985 -
Köprevolutionen : hur den digitaliserade kons...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2015. 183 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147116959
- Titel
- Köprevolutionen : hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
- Författare
- Jonsson, Pernilla
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 470 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Prisbelönad: Köprevolutionen har tilldelats hederspris i tävlingen Årets marknadsföringsbok 2016! Morgondagens marknadsplats är digital. Med den här boken får du de nödvändiga insikter som hjälper dig att tänka framåt och ställa de rätta frågorna.
Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter.
I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss.
Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt.
Sagt om boken
Köprevolutionen fick hederspris i tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2016, med motiveringen att den ger läsaren värdefulla insikter kring den framtida digitala marknadsplatsen.
"Köprevolutionen ... Jag skulle vilja påstå att detta är måsteläsning för alla marknadsförare och kommunikatörer. Den fokuserar på konsumenter och e-handel, men analyserna och slutsatserna är giltiga för alla som vill förstå vad som händer just nu på det vi kallar marknaden." Lustgården - Wirtens blogg om content marketing 2016-01-18 www.wirten.se
"[...] Detta är en mycket aktuell, inspirerande och värdefull bok för alla läsare och speciellt viktig för de som måste förstå konsumenternas nuvarande och framtida drivkraft. Här får läsaren hjälp att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat och att tänka digitalt." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 21, 2015.
Om författarna
Dr Pernilla Jonssons specialitet är att omvandla konsumenters röst till strategisk affärsnytta, och hon har väglett flera multinationella bolag inom varumärkespositionering, innovation och marknadsstrategi. Pernilla är i dag verksam på Ericsson ConsumerLab där hon ansvarar för affärsutveckling utifrån global konsumentinsikt.
Patrik Stoopendahl är affärsantropolog och konsult på analysföretaget Kairos Future. Till vardags stöttar han företag och organisationer i utvecklingen av strategier, kommunikationsidéer och nya koncept utifrån djuplodande analyser av nordisk och internationell konsumtionskultur.
Ek.dr Malin Sundström forskar om kunders beteenden, attityder och köpbeslut. Hon arbetar tillsammans med företag och organisationer och har lång erfarenhet av uppdragsforskning inom digital handel och konsekvenserna för framtidens butiker. Malin är akademisk föreståndare för SIIR, Swedish Institute for Innovative Retailing, vid Högskolan i Borås.
Liber 1 9789147116959 -
Dubbelt effektiv : konsten att få mycket att...
Häftad bok. Rheologica Publishing. 1 uppl. 2016. 173 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187791246
- Titel
- Dubbelt effektiv : konsten att få mycket att bli mer genom att använda mindre
- Författare
- Sköld, Martin
- Förlag
- Rheologica Publishing
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 173 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 138 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Med boken Dubbelt Effektiv: Konsten att få mycket att bli mer genom att använda mindre, visar författaren Martin Sköld hur företag och organisationer oavsett bransch kan frigöra framtidens största konkurrenspotential. Trots att potentialen finns där är den oftast helt outnyttjad. Därför är de flesta verksamheter bara är effektiva på ett sätt; de är ensidigt effektiva. Vissa verksamheter fungerar som tunnelbanor. De är experter på att skapa en hög volym genom att transportera tusentals människor varje dag. Den höga volymen är en förutsättning för att kostnaderna skall bli låga men innebär också att varor och tjänster blir generella och lika för alla. Därför kan tunnelbanan inte köra exakt dit varje kund vill åka, utan följer en bestämd rutt. Andra påminner om taxi, specialiserade på att på att hantera en hög variation och kör kunden exakt dit den ska. Den höga variationen ger kundvärde och intäktsfördelar eftersom varan eller tjänsten är flexibel och kundanpassad efter varje kunds unika önskemål. Men den höga variationen innebär också att volymen blir låg eftersom antalet kunder i varje taxibil är lågt. Volym och variation fungerar alltså på helt olika sätt och äter upp varandra. Med hjälp av en metod och pedagogiska exempel visar Martin hur man kan bli dubbelt effektiv genom att kombinera en hög volym med en hög variation. Det ger starka konkurrensfördelar från låga kostnader ihop med höga intäkter. Metoden är väl beprövad och fungerar för alla typer av branscher; tjänsteföretag, kunskapsföretag, industriföretag och offentlig sektor.
Rheologica Publishing 1 9789187791246 -
Ledarskap och ledningsgrupper : Utdrag ur OBM...
Häftad bok. Natur & Kultur Läromedel. 1 uppl. 2016. 49 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127817463
- Titel
- Ledarskap och ledningsgrupper : Utdrag ur OBM i praktiken
- Författare
- Olofsson, Rolf
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 49 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 227 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 100 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ledare spelar en avgörande roll för att medarbetare ska kunna och vilja genomföra förändringar i sitt arbete. Här visar de erfarna organisationskonsulterna Rolf Olofsson och Kenneth Nilsson hur man kan utveckla och förbereda ledare och ledningsgrupper inför ett förändringsarbete i en organisation. Metoderna är baserade på OBM (Organizational Behavior Management), som bygger på psykologisk forskning om vad som verkligen påverkar människors beteenden.
Denna utgåva utgörs av kapitlet ”Ledarskap och ledningsgrupper” ur OBM i praktiken (2015). Den är skriven för alla som arbetar med verksamhetsutveckling och ledarskap, samt för studerande inom psykologi, ledarskap och organisation. Boken är en fristående fortsättning på Beteendeanalys i organisationer (2010).
Denna titel är en beställningsvara, vilket innebär att den trycks först när en order läggs. Leveranstid är 5-8 vardagar. I övrigt är det ingen skillnad mot andra tryckta böcker.
Natur & Kultur Läromedel 1 9789127817463 -
Tembas äventyr : från Sverige till Kambodja i...
Häftad bok. Ola Ringdahl Media. 1 uppl. 2013. 206 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163743719
- Titel
- Tembas äventyr : från Sverige till Kambodja i ett rött UFO
- Författare
- Ringdahl, Ola M.
- Förlag
- Ola Ringdahl Media
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Familjen Ringdahl kör sin röda Land Rover genom 37 länder, via Indien till Sydostasien. Barnen Temba, Disa, Tinna och Atlas öppnar dörrarna till varje ny kultur. Lokalbefolkningen tar emot med nyfikenhet och värme.
I boken får vi följa familjens resa genom sonen Tembas ögon. Han fyller åtta år under resan och skildrar upplevelserna med sina ord och över 700 färgbilder.
Häng med på ett härligt äventyr!
Ola Ringdahl har tidigare även skrivit den uppskattade reseskildringen “Kapstaden till Nordkap på 333 dagar”.
Ola Ringdahl Media 1 9789163743719 -
Delegera! : du måste inte göra det själv
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2004. 93 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917738668x
- Titel
- Delegera! : du måste inte göra det själv
- Författare
- Genett, Donna M
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 93 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 216 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att göra allting själv är inte effektivt. Inte heller att delegera på fel sätt. Alltför många chefer använder fiskmåsstilen tjattrar, släpper något i medarbetarens knä och försvinner sen kvickt ut igen. Delegera! är en praktisk och lättläst parabel om två skolkamrater och numera avdelningschefer. Den enas avdelning fungerar utmärkt, den andras är ständigt nära kaos. Gissa vem som delegerar rätt Psykologen och företagskonsulten Donna M. Genett lär ut sex steg till fungerande delegering.
Telegram Bokförlag 1 917738668x -
What the CEO wants you to know
Inbunden bok. Crown Business. 1 uppl. 2001. 141 sidor.
ISBN 9780609608395
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Läst en gång
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKCrown Business 1 9780609608395 -
Vad är management egentligen? en nyttig och...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2005. 244 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i hyggligt skick. Läst en gång
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917738671x
- Titel
- Vad är management egentligen? en nyttig och praktisk sammanfattning
- Författare
- Joan Magretta
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 244 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 146 x 216 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 478 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De flesta managementböcker predikar bara en princip eller idé. Men för att leda ett företag framgångsrikt krävs kunskap med både bas och bredd. Journalisten och företagskonsulten Joan Magretta har sammanställt och renodlat de viktigaste begreppen och områdena inom management. Organisation, lönsamhet, tillväxt, effektivitet m m illustreras med klassiska och nyare exempel. Den oerfarne ledaren får hjälp att snabbt sätta sig in i grunderna, den som arbetat ett tag använder boken för nya infallsvinklar.
Telegram Bokförlag 1 917738671x -
Tre nycklar till empowerment
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 1999. 238 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Läst en gång
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385144
- Titel
- Tre nycklar till empowerment
- Författare
- Kenneth Blanchard
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 238 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 218 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 493 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nå framgång med delaktiga medarbetare
Enpowerment går ut på att skapa arbetsförhållanden där medarbetarna ges ansvar och befogenheter och får möjlighet att nyttja sin kunskap och erfarenhet maximalt. En praktisk guide som går igenom varje steg i empowermentprocessen och ger lösningar på konkreta problem som kan uppstå.
Telegram Bokförlag 1 9177385144 -
Ordning & Oreda - Omvärldsanalys för beslutsf...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2004. 288 sidor.
Nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073627
- Titel
- Ordning & Oreda - Omvärldsanalys för beslutsfattare
- Författare
- Wahlström, Bengt
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 553 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna allt mer komplicerade omvärld och oförutsägbara framtid ska företag och organisationer försöka ta ut en rimlig färdriktning. Då behövs någon form av kompass - en omvärldsanalys. I Ordning & Oreda visas olika beslutsfattares vägar till försprång och framgång. Lär dig göra en egen, fortlöpande omvärldsanalys!
Läs mer
Intresset för omvärldsanalys växer stadigt. Det sena 1900-talets självsäkerhet och framtidstro har förbytts i det tidiga 2000-talets osäkerhet och avvaktan. I denna allt mer komplicerade omvärld och oförutsägbara framtid ska företag och organisationer försöka ta ut en rimlig färdriktning. Då behövs någon form av kompass - en omvärldsanalys.
Ordning & Oreda vänder sig främst till beslutsfattare i olika positioner, därför att omvärldsanalysens försprång uppstår när oväntade omvärldssignaler möter olika typer av professionell yrkeskunskap hos en VD, marknadsansvarig, HR-ansvarig, styrelseledamot, facklig representant eller en beslutsfattare i den offentliga sektorn. Boken kan med fördel läsas även av professionella omvärlds- och trendbevakare samt av studeranden på högskolenivå.
Boken har två delar. Den första tar upp omvärldsanalysens metoder: Scenarioplanering, Business Intelligence och Trendbevakning, samt författarens tre egna modeller för hur beslutsfattare effektivt kan genomföra fortlöpande omvärldsanalyser. Två av modellerna handlar om ordning - att hantera det förväntade - och en om oreda - att fånga det oväntade. I bokens andra del byter författaren perspektiv och ger en översikt över aktuella trender, visar hur man enklast hittar dem samt beskriver hur omvärldsanalysen kan ge försprång åt olika beslutsfattare i olika situationer.
“The key to winning is getting first to where the puck is going next.” (Wayne Gretzky)
Om författarna
Bengt Wahlström är omvärldsanalytiker, trendbevakare, framtidsberättare och inspiratör. Hans olika böcker med framtidsteman har sålt i över 60 000 exemplar, prisbelönats i Sverige och utomlands (bl a European Management Book of The Year 1991 och Årets Ledarskapsbok 1997) och översatts till ett tiotal olika språk, däribland kinesiska.
Liber 1 9789147073627 -
Competitor Targeting: Winning the Battle for...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2002. 320 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0471644102
- Titel
- Competitor Targeting: Winning the Battle for Market and Customer Share
- Författare
- Ian H. Gordon
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 0471644102 -
The First time Sales Manager
Häftad bok. Management Books 2000 Ltd. 2 uppl. 2001. 226 sidor.
ISBN 1852523972
Nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKManagement Books 2000 Ltd 2 1852523972 -
Business Studies for you
Häftad bok. Nelson Thornes. 2 uppl. 2001. 360 sidor.
ISBN 0748763937
Nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNelson Thornes 2 0748763937 -
Successful global account management - key st...
Inbunden bok. Kogan Page. 2002. 243 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780749436049
- Titel
- Successful global account management - key strategies and tools for managing global customers
- Författare
- Wilson, Kevin
- Förlag
- Kogan Page
- Utgivningsår
- 2002
Kogan Page 9780749436049
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn