-
Skriftpraktiker i gymnasieskolan : bygg- och...
Häftad bok. Institutionen för Nordiska språk, Stockholms universitet. 2009. 209 s. Häftad.
Nära nyskick. Avhandling.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186071158
- Titel
- Skriftpraktiker i gymnasieskolan : bygg- och omvårdnadselever skriver
- Författare
- Westman, Maria
- Förlag
- Stockholm University
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 213 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 165 x 242 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 447 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språket uppfattas ofta som det mest betydelsefulla redskapet vi har för att lära och utvecklas. Men hur utnyttjas språket eller, mer specifikt, skrivande i skolan? I denna avhandling undersöker författaren hur skrivande används inom ramen för gymnasieprogram inriktade mot mer praktiska yrken: byggprogrammet och omvårdnadsprogrammet. Båda förbereder för yrken som normalt inte räknas som skriftyrken. Skrivande används inom skolans alla ämnen, trots att skrivande oftast förknippas med svenskämnet. I studien undersöks skrivande inom samtliga ämnen i en bygg- och en omvårdnadsklass, för att få en bild av elevers hela skrivverklighet. Frågor som undersöks är: Vad skriver gymnasielever under en vanlig skoldag? I vilka ämnen och vilka sammanhang skrivs det? Vilken plats och funktion har skrivandet i skolan? Skrivna texter tillkommer i och påverkas av den situation de uppstår i. Texter och situationer analyseras därför här tillsammans för att förklara och förstå hur och till vad skrivande används i de bägge klasserna. Undersökningen lyfter fram att varken bygg- eller omvårdnadsklassen använder skrivande i hög grad. Skrivandet används dock på delvis olika sätt och i olika omfattning, vilket gör att man kan tala om olika skriftpraktiker i de båda klasserna. Maria Westman är verksam vid Akademin Humaniora och medier vid Högskolan Dalarna. Detta är hennes doktorsavhandling.
9789186071158 -
Between open system and closed doors : the ne...
Häftad bok. Stockholm Institute of Education Press. 2001. Häftad.
Nära nyskick. Språk: engelska. Avhandling.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176565076
- Titel
- Between open systems and closed doors : the needs and perceptions of parents of children with cognitive disabilities in educational settings
- Författare
- Roll-Pettersson, Lise
- Förlag
- Stockholm : Stockholm Institute of Education Press (HLS förl.)
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- English
- Baksidestext
- Diss. (sammanfattning) Stockholm : Univ., 2001
9176565076 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9129596769
- Titel
- Micke, Gustav och guldklimpen
- Författare
- Bylock, Maj - Heine, Irene
- Förlag
- Stockholm : Rabén & Sjögren
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
9129596769 -
GLSM; grunnleggjande lese-, skrive- og matema...
Häftad bok. Det Norske Samlaget. 3 uppl. 2007. 256 s. Häftad.
Mycket gott skick. Språk: Norska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9788252165692
- Titel
- GLSM : grunnleggjande lese-, skrive- og matematikkopplæring
- Författare
- Skjong, Synnøve
- Förlag
- Oslo : Samlaget
- Språk
- Norwegian
9788252165692 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789170282942
- Titel
- Gåvan
- Författare
- Ahern, Cecelia
- Förlag
- Bazar Förlag
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 170 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Ahern, Cecelia
Ytterligare översättare: Svartström, Johanna
Bazar Förlag 9789170282942 -
Technology, literacy and learning : a multimo...
Häftad bok. London ; New York : Routledge. 2005. 175 sidor.
Gott skick. Taylor Francis Ltd. Understrykningar av blyerts finns i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780415478830
- Titel
- Technology, literacy and learning : a multimodal approach
- Författare
- Jewitt, Carey
- Förlag
- London ; New York : Routledge
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- English
- Baksidestext
- Includes bibliographical references and index
Introduction -- Turning a multimodal lens on technology mediated learning -- Towards a multimodal analysis -- Reshaping of curriculum knowledgE -- Multimodal learning -- Multimodality, "reading," and literacy -- Pedagogy as design -- Some final thoughts on representational and communicational resourcees, technology, and learning
London ; New York : Routledge 9780415478830
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn