-
Adobe Illustrator - Classroom in a book - The...
Häftad bok. Pearson - Adobe Press. 2022. 463 sidor.
ISBN 9780137622153
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPearson - Adobe Press 9780137622153 -
Good to great: Hur vanliga företag tar språng...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1:22 uppl. 2015. 322 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 1:22 9789189388109 -
Vägen till din första miljon: Alla kan bygga...
Pocketbok. Bokförlaget Polaris. 2020. 183 sidor.
Nära nyskick. Ny uppdaterad utgåva. Oläst, som ny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188743107
- Titel
- Vägen till din första miljon : alla kan bygga en egen pengamaskin
- Författare
- Schildfat, Tobias
- Förlag
- Bokförlaget Polaris
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 112 x 180 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 120 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I "Vägen till din första miljon" lär du dig på ett konkret och inspirerande sätt hur du kan bygga din alldeles egna pengamaskin. Med stor praktisk och teoretisk erfarenhet visar Tobias Schildfat hur du går tillväga för att förvandla din privatekonomi till ett framgångsrikt företag. Det krävs ingen speciell utbildning, yrkeserfarenhet eller talang för att tillgodogöra sig bokens budskap. Allt som behövs är uthållighet, intresse och en stark drivkraft efter ekonomisk frihet och oberoende. Konkreta exempel och uppgifter att besvara utifrån din egen situation gör det möjligt att hela tiden koppla innehållet i boken till din egen ekonomi. I denna reviderade utgåva har naturligtvis alla exempel, uppgifter och siffror uppdaterats. Boken innehåller dessutom nytt och inspirerande material som tillkommit genom dialog med läsare som börjat bygga på sin egen pengamaskin.TOBIAS SCHILDFAT är civilekonom med inriktning mot marknadsföring och finansiering. Han har bland annat jobbat som aktiemäklare på Svenska Handelsbanken. Idag driver han e-handelsföretaget Solentro tillsammans med sin bror. Tobias började bygga sin egen pengamaskin som tonåring.
Bokförlaget Polaris 9789188743107 -
Att konkurrera för framtiden
Inbunden bok. ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling). 1995. 317 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Tillskrift på försättsblad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9176980499
- Titel
- Att konkurrera för framtiden
- Författare
- Hamel, Gary - Prahalad, C. K. - Svensson, Pär - Institutet för säljträning och ledarutveckling
- Förlag
- Göteborg : ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling)
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
ISL (Institutet för säljträning och ledarutveckling) 9176980499 -
Starta eget handboken - En detaljerad uppslag...
Inbunden bok. SmåFöretagsPlanerarna AB. 24:e reviderade uppl. 2005. 383 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187254247
- Titel
- Starta eget handboken : en detaljerad uppslagsbok för dig som vill starta ett eget företag
- Författare
- Mats Kullstedt - Lars Melin
- Förlag
- SmåFöretagsPlanerarna AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 383 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Starta Eget Handboken beskriver detaljerat med checklistor och arbetsblanketter hur du före en företagsstart bl a:
- Testar din affärsidé och undersöker marknaden
- Räknar ut om ditt företag kan bli lönsamt
- Väljer rätt företagsform
- Kontakter olika kreditgivare för att låna pengar
- Ordnar firmaregistrering, F-skatt, momsregistrering m m
Starta Eget Handboken ger dig detaljerade kunskaper om hur du efter företagets start sköter bl a:
- Inbetalning av skatter och avgifter - Bokföring och kontroll av företagets resultat - Aktiv marknadsföring - Skatteplanering, bokslut och deklaration
Starta Eget Handboken är skriven av Mats Kullstedt och Lars Melin. Författarna startade 1972 företaget SmåFöretagsPlanerarna AB som är specialiserat på rådgivning och utbildning till företagsstartare. Mats Kullstedt och Lars Melin har hållit mer än 500 starta eget kurser. I denna handbok finns svar på de frågor som företagsstartare ofta ställer.
Starta Eget Handboken är den mesta kompletta starta eget boken som finns i Sverige. Banker, NyföretagarCentrum, revisorer, ALMI Företagspartner m fl rekommenderar handboken till sina småföretagskunder. Mer än 50 000 företagsstartare och företagare har använt handboken som uppslagsbok eller kurslitteratur och varit mycket nöjda med innehållet.
SmåFöretagsPlanerarna AB 24:e reviderade 9187254247 -
Investeringsguiden - Så kommer du igång med d...
Inbunden bok. Pagina. Första uppl. 2018. 191 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163615696
- Titel
- Investeringsguiden : så kommer du igång med ditt sparande
- Författare
- Svahn, Anna
- Förlag
- Pagina
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 191 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 215 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en handbok för dig som vill komma igång med ditt sparande. Hur fungerar egentligen börsen? Vilken kontotyp ska man använda när man investerar? Och hur går det till när man sparar pengar i guld?
Pagina Första 9789163615696 -
Biologisk försäljning - Så får du hjärnan att...
Inbunden bok. Soderpalm Publishing. 2010. 144 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186077198
- Titel
- Biologisk försäljning : så får du hjärnan att vilja köpa
- Författare
- Lundqvist, Thomas
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 152 x 215 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 374 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad har egentligen biologi med ökad försäljning att göra?
Vill du följa med på en säljresa som tar dig till en helt ny värld av försäljningsframgångar?
Vill du lära dig hur människokunskap kan få dig att förstå varför din omgivning plötsligt börjar köpa av dig?
Läs den här boken och följ författarens råd.
Du kommer snabbt att märka hur din försäljning ökar och att du förstår mer av hur försäljning egentligen fungerar.
Så här säger Max Söderpalm, författare till 30 sätt att göra affär och Det är i backarna man rycker om Biologisk försäljning:
"Biologisk försäljning är en viktig bok för dig som säljer. Den kompletterar mina egna tankar och mina egna böcker på ett spännande sätt.
Den har därför sin självklara plats i min egen inspirationsplan för våren, för att utveckla mig till en ännu bättre säljare.
Jag har själv provat många av tipsen som Thomas ger. Dom fungerar i verkligheten."
Vad har egentligen biologi med ökad försäljning att göra?
Vill du följa med på en säljresa som tar dig till en helt ny värld av försäljningsframgångar?
Vill du lära dig hur människokunskap kan få dig att förstå varför din omgivning plötsligt börjar köpa av dig?
Läs den här boken och följ författarens råd.
Du kommer snabbt att märka hur din försäljning ökar och att du förstår mer av hur försäljning egentligen fungerar.
Så här säger Max om Biologisk försäljning:
"Biologisk försäljning är en viktig bok för dig som säljer. Den kompletterar mina egna tankar och mina egna böcker på ett spännande sätt.
Den har därför sin självklara plats i min egen inspirationsplan för våren, för att utveckla mig till en ännu bättre säljare.
Jag har själv provat många av tipsen som Thomas ger. Dom fungerar i verkligheten."
Thomas Lundqvist är en av Sveriges främsta föreläsare. Han är tidigare vd på Junibacken och författare till boken Det biologiska ledarskapet. Nu ger han ut sin första bok helt inriktad på försäljning: Biologisk försäljning.
I den uppehåller han sig vid hur för hur människor fungerar i olika situationer. Vad finns det för mönster och system som avgör hur vi fungerar i säljsituationer? Thomas hittar svaret i våra medfödda programvaror.
Idag arbetar Thomas dels som konsult och föreläsare i sitt eget företag Brainscan.
Soderpalm Publishing 9789186077198 -
PAOU - Personaladministration och organisatio...
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 7 uppl. 2003. 640 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127073939
- Titel
- PAOU : Personaladministration och organisationsutveckling
- Författare
- Otto Granberg
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 640 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 185 x 240 mm Ryggbredd 34 mm
- Vikt
- 1272 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sjunde reviderade upplagan. 1990-talet var systemskiftets årtionde. Den högkonjunktur vi varit vana vid, med smärre vågdalar, ersattes av en lång nedgång i ekonomin. Omvärlden har kommit närmare. Kapital och företag flyttar över gränser. Pengar och kompetens är i allt större utsträckning förutsättningar för utvecklingen. Tidigare kommunala och statliga verksamheter avknoppas. Flexibilitet, på gott och ont, har blivit ett ledord. Här beskriver författaren både den PA och OU som vi länge haft och delvis kommer att ha kvar och den som vi i allt större utsträckning är på väg mot i kunskaps-och tjänsteföretagen. Boken rymmer en mängd konkreta exempel och lägger stort vikt vid den aktuella utvecklingen inom arbets livet,vid strategiskt personalarbete och personal- och kompetensutveckling.I denna nya och sjunde utgåva har likaså ett kapitel om chef- och ledarskap tillkommit. Dessutom behandlas personaladministrativa tekniker, organisationslärans utveckling och de nya organisationerna, t ex kunskapsorganisationerna. Genom sin bredd och sin praktiska anknytning utgör boken en bra plattform i det konkreta förändringsarbetet. Den teoretiska förankringen redovisas genom ett stort antal referenser. PAOU är avsedd för studerande vid högskolans program för personal- och arbetslivsfrågor och yrkesverksamma inom området, exempelvis personaladministratörer och chefer.Den används också som handbok av personaladministratörer i linjen. Boken är även kurslitteratur i utbildningar där ledarskapsfrågor ingår till en del, t ex på sjuksköterskeprogrammet och socionomprogrammet med inriktning mot social omsorg.
Natur & Kultur Akademisk 7 9127073939 -
Organisationer, ledning och processer
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:3 uppl. 2008. 479 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144021614
- Titel
- Organisationer, ledning och processer
- Författare
- Alvesson, Mats - Sveningsson, Stefan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 479 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 816 g
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 1:3 9789144021614 -
The Five Dysfunctions of a Team - A Leadershi...
Inbunden bok. John Wiley & Sons. 1 uppl. 2002. 240 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780787960759
- Titel
- The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable
- Författare
- Patrick Lencioni
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 149 x 216 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 388 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 1 9780787960759 -
Hur jättarna går under - och varför vissa för...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 1 uppl. 2009. 221 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388505
- Titel
- Hur jättarna går under : och varför vissa företag aldrig ger upp
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 221 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 134 x 204 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Hur jättarna går under - och varför vissa företag aldrig ger upp ställer sig Jim Collins frågan: Hur går det till när mäktiga företag faller? Kan nedgången upptäckas i tid och undvikas? Hur långt kan ett företag falla innan dess totala undergång är oundviklig och alla räddningsförsök förgäves.
Collins forskningsprojekt har pågått i mer än fyra år, och avslöjar fem distinkta steg av nedgång som han beskriver i boken. Genom att förstå stegen i nedgången kan ledare markant minska risken att falla hela vägen ned till botten. Man skulle kunna säga att boken är en spegelbild av hans tidigare storsäljare Good to Great som beskriver uppgångens fem stadier.
Det är nästan omöjligt att låta bli att tänka på ett specifikt svenskt företag när man läser boken. Facit, kanske. Eller SAS. Eller varför inte någon av de banker som inte längre finns. Hade de kunnat rädda sig om de varit mer observanta?
Ingen institution, oavsett hur mäktig den är, är immun mot undergång. Det finns ingen naturlag som säger att de starkaste och största kommer för all framtid att stanna kvar på toppen. Vilket företag som helst kan börja falla, och de flesta gör det förr eller senare. Men som Collins forskning visar, så återhämtar sig vissa företag faktiskt och i vissa fall kan de komma tillbaka ännu starkare.
Om du triumferar eller misslyckas, lider eller avlider, beror mer på vad du gör med dig själv än vad världen gör med dig.
OM FÖRFATTAREN
Jim Collins är en noggrann betraktare av företag stora, svaga, bra och misslyckade sådana från unga start-ups till aktningsvärda institutioner. Författaren till den internationella storsäljaren Good to Great och medförfattare till Built to Last, är Collins en vägledare för ledare inom både i den privata och offentliga sektorn. Hans artiklar har publicerats i Fortune, BusinessWeek, The Economist, USA Today och Harvard Business Review.
BookHouse Editions 1 9789189388505 -
Punkiga affärer: Bryt alla regler på Brewdogs...
Inbunden bok. Pagina Förlags. 1 uppl. 2016. 251 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Överdelen av sidorna lätt vågiga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163612633
- Titel
- Punkiga affärer : bryt alla regler på Brewdogs vis
- Författare
- Watt, James
- Förlag
- Pagina Förlags
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 251 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 205 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 570 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken för alla som vill skapa framgångsrika företag. Revolutionera idén om vad just ditt företag kan bli och lär dig arbeta med det som verkligen betyder något för att bli framgångsrik.
James Watt, en av grundarna till BrewDog, levererar en riktig dödsstöt mot all traditionell företagskultur i boken om BrewDogs segertåg över världen: Punkiga affärer. Här får du lära dig att bryta alla mönster, strunta i gamla dassiga sanningar och i stället leva och kämpa på ett obevekligt sätt med det företag just du vill driva, allt utifrån Watts egna erfarenheter som företagsledare.
Pagina Förlags 1 9789163612633 -
Våga växa! - Nio nycklar för att lämna småför...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2013. 96 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. "Hundöron" på ett par sidor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170922237
- Titel
- Våga växa! : nio nycklar för att lämna småföretagarstadiet
- Författare
- Ahrens, Thomas
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 217 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sverige lägger stora resurser på starta-eget-kurser, innovationer, och produktutveckling. Samtidigt fortsätter vi med en näringspolitik som framför allt gynnar de stora företagen.
Resultatet är att Sverige har en olyckligt smal midja företag med mellan tio och 49 anställda jämfört med andra länder. Faktum är att vi har den smalaste geting- midjan i EU. Trots att det är bland dessa företag som framtidens Ericsson, IKEA eller Tetrapak finns.
Vi är bra på att få igång nya företag, men sedan får de klara sig själva. Och resultatet är nedslående. De flesta förmår inte att ta sig igenom midjan utan stannar i växten.
Vi borde satsa minst lika mycket offentliga resurser på midjan som vi gör på nyföretagande. Och mer än de bidrag för utlokalisering, forskning med mera som storföretagen får.
Men hur?
Boken vänder sig främst till de entreprenörer som kan och vill växa sig igenom midjan. En kokbok om man så vill. Thomas Ahrens utvecklar sina mer än 25 års erfarenheter av att ha forskat, utbildat och genomfört konsultuppdrag för företag i den här situationen. Här summerar han de faktorer som gör det möjligt att skapa nya snabbväxande företag.
Det finns hopp, skriver han. Sjukdomsinsikten ökar så smått och målbilden för näringspolitiken börjar ändras. Det kommer att ta tid att bredda midjan, men resan har börjat
Författaren har lång erfarenhet av arbete för snabbväxande företag. Han har skrivit sex böcker i ämnet och driver idag Ahrens University, som utbildar ledare i att bygga snabbväxande företag.
Ekerlids 1 9789170922237 -
Har du attityden? - En inspirationsbok om för...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2012. 212 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Något kantstött.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147098644
- Titel
- Har du attityden? : en inspirationsbok om företag som vill förändra världen
- Författare
- Knutson, Claes
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lusten som kan förändra världen!
Den här boken vill ge dig en bild av vad som krävs för att skapa utmanande företag i världsklass. Vill man utmana världen måste det finnas passion och lust, och det krävs att alla är med och driver. Men hur hanterar man det höga tempot, den starka initiativkraften och att alla är med och driver – utan att det blir totalt kaos?
Läs mer
Tyngdpunkten i boken ligger på att förklara mer om ”genomförandeförmågan”, det vill säga kultur, ledarskap och medarbetarskap.
Hur kommer det sig att ledningen i de flesta företag och organisationer helt och hållet bortser från genomförandeförmågan – trots att det är den som gör skillnad och skapar långsiktig framgång?
”Jag vill att du som läsare ska känna dig inspirerad och utmanad – och få lust att vara med och bygga ett företag som utmanar världen!” skriver Claes Knutson i förordet.
Boken är kryddad med praktiska exempel från svenska och internationella företag.
Om författarna
Claes Knutson har mångårig erfarenhet av tillväxtföretag, både som ledare i näringslivet, som konsult i Ahrens & Partners och som grundare av konsultbolaget Tillväxtpartner. Bland de tillväxtföretag han har arbetat med märks H&M, Europolitan/Vodafone, Boxer, Nordnet och Net Entertainment. Claes Knutson är också en uppskattad föredragshållare, bland annat på temat ”Den framgångsrika arbetsplatsen” och ”Det inkluderande ledarskapet”. En arbetsplats som kan få verksamheten att blomstra – både ekonomiskt och när det gäller engagemanget hos de anställda!
Liber 1 9789147098644 -
Svensk luftfart 1900-1951 - Civilflyget, priv...
Inbunden bok. Gidlunds förlag. 1 uppl. 2014. 294 sidor.
Nyskick. Kartonnage. Förlagsny och oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178448876
- Titel
- Svensk luftfart 1900-1951 : civilflyget, privata aktörer och offentliga intressen
- Författare
- Ottosson, Jan
- Förlag
- Gidlunds förlag
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 294 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 235 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det svenska civilflygets framväxt fram till början av
1950-talet skildras i denna bok. Civilflygets tidiga utveckling pekar på vikten av att studera hur ny teknik har mottagits av staten och hur olika intressen har försökt påverka staten. Den svenska statliga flygpolitiken
präglades av en avsevärd förändring från en liberal attityd, med ett visst motstånd mot direkta linjesubventioner, till ett aktivt stöd till ett privat
monopolföretag. Detta förändrades till ett allt större statligt inflytande med bibehållet ekonomiskt stöd, för att därefter övergå till ett intimt samarbete mellan privata och statliga intressen. I samband med andra
världskrigets slut omvandlades det tidigare nationella bolaget till en bred skandinavisk plattform med tre länders regeringar samt både privata och offentliga
intressen sida vid sida. Det tidiga svenska civilflygets historia visar på de skiftande villkor som privata företag och entreprenörer mötte när den svenska flygpolitiken formerades.
Gidlunds förlag 1 9789178448876 -
Hur du finansierar ditt företag med framgång
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen. 2008. 134 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197706339
- Titel
- Hur du finansierar ditt företag med framgång
- Författare
- Per Nilsson
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 134 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns inget mer frustrerande än att ha en bra grej på gång och inga pengar till det.
Här kommer därför boken som på ett lätt sätt förklarar hur du göra för att finansiera ditt företag och den där idén du har. Du får de konkreta tipsen du behöver, aktörerna med pengarna du behöver och - givetvis - genvägarna fram till de resurser som får ditt företag att växa och få fart snabbare.
Här är innehållet:
FINANSIERING NÄR DU STARTAR FÖRETAG
Allt du måste veta om olika typer av finansiering
Hur du beräknar kapitalbehovet
Hur du väljer bank
Hur du förbereder dig inför bankbesöket
Hur du gör om banken säger nej
Allt du måste veta om bidrag och stöd
Allt du måste veta om finansieringstjänster
Hur du ordnar ett bra finansieringsupplägg
FINANSIERING NÄR DU VILL UTVECKLA DITT FÖRETAG
Hur du ordnar finansiering för expansion
Allt du måste veta om företagsstöd
Hur du finansierar export
Hur du kommer in i viktiga nätverk
Allt du måste veta om projektfinansiering
Allt du måste veta om bidrag och stöd till företagsutveckling
ATT HITTA RISKKAPITAL
Hur du hittar riskfinansiärer
Att välja rätt riskfinansiär
Hur du förbereder dig inför möte med riskfinansiär
Allt du måste veta om hur riskfinansiären tänker
Allt du måste veta om affärsänglar
Hur du skriver en attraktiv affärsplan
Hur du värderar ditt företag
Vilka krav du bör ställa på riskfinansiären
PROJEKTFINANSIERING
Hur du ordnar finansiering till projekt
Att skriva en bra projektansökan
Hur du administrerar och redovisar projekt
Hur du söker EU-pengar
FINANSIERINGSSTRATEGIER
Att finansiera företaget i olika faser
Hur du använder de pengar du har mest effektivt
AFFÄRSPLAN
Att skriva en affärsplan som attraherar finansiärer
Hur du använder affärsplanen som styrinstrument
Mall för framgångsrik affärsplan
Och mycket mer....
Boken är skriven av Per Nilsson. Han är civilekonom med företags- och projektfinansiering som specialitet. Han har mer än tio års erfarenhet av att hjälpa företag i olika storlekar och faser med finansieringsfrågor. Hur du finansierar ditt företag med framgång är hans andra bok.
Bokförlaget Redaktionen 9789197706339 -
Grundläggande redovisningsteori
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Tredje upplagan uppl. 1994. 142 s. Häftad. 300-400 gram.
Mycket gott skick. Några få understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144421834
- Titel
- Grundläggande redovisningsteori
- Författare
- Gröjer, Jan-Erik
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
9144421834 -
Pocket World in Figures 2015th edition
Inbunden bok. The Economist. 2014. 256 s. Inbunden. 279 gram.
Nära nyskick. Skyddsomslag finns i nära nyskick. Rött förlagsband, klotband med guldinlägg på ryggen. Helt oläst och perfekt, Boken inslagen samt i ett vadderat kuvert. Porto blir då 35:-. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 1781252734
- Titel
- The Economist pocket world in figures
- Förlag
- London: Business Books
- Utgivningsår
- 2014
- Språk
- English
1781252734 -
Nattväktaren, städgumman och storebror - Krin...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Ekonomiskt-Historiska Institutionen Göteborgs universitet. Första utgåvan. 1986. 100 s. Häftad. ca 250 gram. Svag fläck på framsidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn