En bok om IT service management
Häftade böcker. Stjärnförlag. 1 uppl. 2014. 188 sidor.
Den här boken är skriven för dig som vill få förståelse för och använda Service Management som arbetssätt i en IT-organisation. Syftet med boken är att beskriva IT Service Management på ett sätt som är lätt att förstå och som gör det lätt att börja använda.Boken bygger till stora delar på ITIL® och innehåller de redskap som behövs för att skapa en effektiv och välmående IT-organisation som bidrar med värde till verksamheten.
Pelle Råstock har verkat inom IT-branschen sedan 1994 och har under den tiden fått insyn i ett hundratal olika organisationer i Sverige, en erfarenhet som ligger till grund för denna bok. Idag arbetar Pelle som lärare och konsult på Profecto Service Management AB.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789198157000
- Titel
- En bok om IT service management
- Författare
- Pelle Råstock
- Förlag
- Stjärnförlag
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 188 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 140 x 210 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 330 g
- Språk
- Svenska