Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789138246016

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Samling för skolan. SOU 2017:35. Nationell strategi för kunskap och likvärdighet. : Slutbetänkande från 2015-års skolkommision

Samling för skolan. SOU 2017:35. Nationell strategi för kunskap och likvärdighet. : Slutbetänkande från 2015-års skolkommision

Häftade böcker. Wolters Kluwer. 2017. 462 sidor.

Skolkommissionen föreslår en rad åtgärder för att stärka den svenska skolan. Stärkt huvudmannaskap genom statligt stöd och samverkan Kommissionen anser att de statliga skolmyndigheternas uppgifter bör omprioriteras så att resurser frigörs till vetenskapligt förankrat utvecklingsstöd och främjande arbete, som effektivt kan bidra till ökad kvalitet i undervisningen. fortsatta insatser för att säkra tillgången på behöriga lärare och skolledare till det svenska skolväsendet.Förstärkt lärarutbildning så att lärosätena tilldelas tillräckliga resurser för att driva lärarutbildningar med hög kvalitetKommissionen föreslår att en nationell funktion för lärar- och skolledarutveckling inrättas.Kommissionen förordar att staten efter fortsatt utredning ska ange en miniminivå för varje huvudmans resurser till undervisning och elevhälsa.Kommissionen anser att det är nödvändigt med ett starkare nationellt ansvar för gymnasieskolans finansiering, dimensionering och lokalisering i ett regionalt perspektiv. Garanterad undervisningstidÖkade inslag av stöd och stimulans En stärkt och mer tillgänglig elevhälsaAktivt skolval och minskad skolsegregationFörändrade regler för placering vid skolenheter med kommunal huvudman. Närhetsprincipen får i dessa fall ersättas av ett urval som sker genom lottning.Utredning om närhetsprincipen Förändring i reglerna för mottagande av elever vid fristående skolor Kommissionen menar att huvudregeln liksom i dag ska vara att fri-stående skolor ska vara öppna för alla. Regeringen bör tillsätta en utredning i syfte att ta fram ett system för gemensam antagning av elever till skolenheter inom förskole-klass och grundskola med kommunal respektive enskild huvudman. Kontinuerlig läroplansutveckling Ett sammanhållet uppföljnings- och utvärderingssystem
Beställ ditt eget exemplar för att ta del av alla förslag!

Särskild utredare: Jan-Eric Gustafsson

Förlagsfakta

ISBN
9789138246016
Titel
Samling för skolan. SOU 2017:35. Nationell strategi för kunskap och likvärdighet. : Slutbetänkande från 2015-års skolkommision
Författare
Sverige. 2015 års skolkommission
Förlag
Wolters Kluwer
Utgivningsår
2017
Omfång
462 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
166 x 243 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
766 g
Språk
Svenska