Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789139109631

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Kreativitetsboken : öka kreativiteten och innovationsförmågan på jobbet

Kreativitetsboken : öka kreativiteten och innovationsförmågan på jobbet

Häftade böcker. Norstedts Juridik AB. 1 uppl. 2008. 85 sidor.

All innovation har sin utgångspunkt i mänsklig kreativitet. Det är vi som genererar idéer och som förverkligar dem. Innovationsarbete berör inte bara experter och särskilda nyckelpersoner utan många på en arbetsplats. Den här boken visar hur man kan arbeta med kreativitet och innovation på företag.All innovation har sin utgångspunkt i mänsklig kreativitet. Det är vi som genererar idéer och som förverkligar dem. Innovationsarbete berör inte bara experter och särskilda nyckelpersoner utan många på en arbetsplats. Boken innehåller teorier och exempel från företag. Det finns även frågor att arbeta med. Följande områden behandlas:· Kännetecken för ett kreativt klimat.· Kreativa metoder och att lyssna på kunden.· Exempel från företag med god innovationsförmåga.· Innovationsförmåga och personlig utveckling, ledarskap, kommunikation och fysisk miljö.· Möjligheter att få stöd för att förverkliga sina idéer.Innovationer är en av förutsättningarna för trygga, utvecklande och välbetalda arbeten. Men det är inte bara detta som gör boken viktig. Det är roligare, mer utvecklande och meningsfullt att arbeta i kreativa miljöer. Bokens huvudbudskap är att alla kan utveckla sin kreativitet och vara med i utvecklingen av innovationsförmåga.Boken är skriven av Hans Björkman och Annika Zika-Viktorsson på fackförbundet Unionen. Hans är ekonomie doktor och arbetar med innovations- och entreprenörskapsfrågor. Annika är filosofie doktor och arbetar med frågor som rör arbetsorganisation och ledarskap.

Förlagsfakta

ISBN
9789139109631
Titel
Kreativitetsboken : öka kreativiteten och innovationsförmågan på jobbet
Författare
Hans Björkman - Annika Zika-Viktorsson
Förlag
Norstedts Juridik AB
Utgivningsår
2008
Omfång
85 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
191 g
Språk
Svenska