Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

9789197739443

Din sökning gav ingen träff. Spara sökningen som en Bevakning  
Visa endast

Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Resultatvärdemetoden / Earned value management : en introduktion

Resultatvärdemetoden / Earned value management : en introduktion

Häftade böcker. Philipson Biz. 4 uppl. 2009. 99 sidor.

Resultatvärdemetoden Earned Value Management
en introduktion

Alldeles för många projekt blir färdiga för sent, kostar mer än vad de borde och levererar trots detta inte avsett resultat.

I kristider gäller att skära kostnader. Samtidigt är det viktigare än någonsin att projekten levererar verksamhets-, affärs- och kundnytta. Annars
riskerar man missnöje och att inte få fortsatt förtroende.

En viktig orsak till problemen är att man alldeles för sent upptäcker hur mycket som ännu inte är gjort. Då återstår oftast bara kostsamma
"brandkårsutryckningar" för att försöka bli färdig i tid.

Om man istället tidigt kunde upptäcka att projektens sluttidpunkt och slutkostnad inte kommer att hålla, får man framförhållning och rådrum.
Det skulle i sin tur innebära att man offensivt kunde ta tag i projekten innan problemen blivit för stora.

Resultatvärdemetoden gör det möjligt att tidigt förutse hur stora förseningarna blir och hur mycket dyrare projekten blir om de fortsätter som hittills. Därmed får man just den framförhållning och det rådrum som behövs. Då kan kostnaderna minska, verksamhets-, affärs- och kundnyttan
öka och förtroendet behållas.

Boken är pedagogisk genom den stora mängden illustrationer. Den är skriven för att kunna läsas på en halvtimme. Boken vänder sig till företagsledare, ekonomer, politiker, revisorer, beställare, leverantörer, samt projektledare och projektmedarbetare.

Förlagsfakta

ISBN
9789197739443
Titel
Resultatvärdemetoden / Earned value management : en introduktion
Författare
Philipson, Erik
Förlag
Philipson Biz
Utgivningsår
2009
Omfång
99 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
180 x 180 mm Ryggbredd 7 mm
Vikt
176 g
Språk
Svenska