Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Individ, teknik och lärande

Individ, teknik och lärande

Inbunden bok. Carlsson. 1 uppl. 266 sidor.

Nyskick. Carlssons Bokförlag, 2009. Ingår som nummer 5 i serien Lärande och IT. 266 s. Inbundet förlagsband. 22,5 x 16 cm. Vikt 522 g. I skick som ny. * * * Informationstekniken har mer förändrat vad vi lär än hur vi lär. I boken berättas om hur IT används i olika utbildningssammanhang, i digitala läromedel och i förskolans verksamhet. Boken behandlar även bl.a. datorspelskulturen och hur tekniken inneburit nya möjligheter för människor med funktionshinder. Sammantaget ger de 11 olika bidragen en bild av IT:s roll i kunskapsbildning som inte alltid stämmer med de vedertagna föreställningarna om människors möte med tekniken. Boken har tillkommit inom forskningsprogrammet LearnIT, som är inriktat på studier av sambandet mellan lärande och informationsteknik.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173312516
Titel
Individ, teknik och lärande
Författare
Linderoth, Jonas
Förlag
Carlsson
Utgivningsår
2009
Omfång
266 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
160 x 225 mm Ryggbredd 25 mm
Vikt
526 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken Individ, teknik och lärande innehåller en samling ögonblicksbilder där ett antal forskare ger sina perspektiv på informationstekniken och dess roll för människors kunskapsutveckling. Boken visar i sin helhet att frågor om teknik och lärande inte i första hand handlar om att effektivisera undervisning. Informationstekniken har på ett genomgripande sätt förändrat våra vardagsliv, något som innebär att tekniken snarare förändrar vad vi lär än hur vi lär. I boken berättas det om hur IT har kommit att användas i olika utbildningssammanhang, såväl i form av digitala läromedel som i en del av förskolans verksamhet. Boken behandlar även lärkulturer utanför de formella utbildningsinstitutionerna bland annat datorspelskulturen och hur tekniken inneburit nya möjligheter för människor med funktionshinder. Sammantaget ger de 11 olika bidragen en bild av ITs roll i kunskapsbildning som inte alltid stämmer med de vedertagna föreställningarna kring människors möte med tekniken. Något som för den sakens skull inte förringar betydelsen av informationstekniken.

Jonas Linderoth är FD i pedagogik med inriktning mot IT och lärande vid Göteborgs Universitet. Hans forskningsområde handlar om datorspelande och datorspelskultur. Linderoth har arbetat med frågor rörande pedagogiskt användande av datorspel, gaming literacy, datorspelande, högkonsumtion och skadlig påverkan samt datorspelande och funktionshinder. Han är även sakkunnig i datorspelsfrågor i Sveriges Medieråd, en kommitté under kulturdepartementet.