-
Marknadsföring och kommunikation i sociala me...
Häftad bok. Kreafon. 1 uppl. 2009. 159 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163353215
- Titel
- Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-)
- Författare
- Lena Carlsson
- Förlag
- Kreafon
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 159 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 158 x 220 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 345 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bloggar, Twitter, Facebook, wikis, YouTube? Vad är egentligen sociala medier och hur kan företag och organisationer dra nytta av dem för PR, varumärkesbyggande, reklam och annan kommunikation?
På ett lättbegripligt sätt ger boken en introduktion i de sociala mediernas värld och nya sätt att kommunicera i en tid då reklamtrötthet och informationsöverflöd kräver nya vägar.
Boken presenterar övergripande förändringar och nya förutsättningar för marknadsföring och kommunikation. Dessutom visas praktiska exempel på hur nuvarande plattformar kan användas.
Begrepp som wiki, widget och mikroblogg förklaras och företag berättar om sina erfarenheter. Avslutande kapitel behandlar strategiskt arbete och juridiska riktlinjer.
Kort sagt boken ger dig en inblick i hur sociala medier kan användas för att bygga relationer, stärka varumärket och skaffa konkurrensfördelar.
Det här är en av de mest sålda böckerna om sociala medier på svenska. Boken vänder sig i första hand till yrkesverksamma informatörer, marknadsförare, kommunikatörer och företagare, men kan också vara lämplig som kurslitteratur.
Kreafon 1 9789163353215 -
Marknadsföring, fakta- och övningsbok
Inbunden bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2013. 432 sidor.
Gott skick. Siffra skriven i första uppslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140674708
- Titel
- Marknadsföring, fakta- och övningsbok
- Författare
- Fürst, Stefan
- Förlag
- Gleerups Utbildning AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 432 sidor
- Bandtyp
- Board book
- Mått
- 195 x 240 mm Ryggbredd 31 mm
- Vikt
- 970 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring är ett läromedel för kursen med samma namn.
Marknadsföring, fakta- och övningsbok innehåller sju teman:
Alla marknadsför sig
Allt börjar med marknadsplanen
Att samla in information
Nulägesanalys
Mål och affärsidé
Marknadsstrategier
Fyra P:n – marknadsförarens verktygslåda
Läromedlet handlar om strategier, omvärldsanalyser, teorier och trender. Utifrån marknadsplanen som central guide genom läromedlet lär sig eleverna hur en marknadsförare av idag tänker. De får följa företaget Rågugnen och se hur det marknadsför och synliggör sig på en marknad med höga krav. Marknadsföring är en kombinerad fakta- och övningsbok som behandlar marknadsföringens historia, lagar och andra bestämmelser, etik och hållbar utveckling, marknadskommunikation och olika analysmetoder. Här diskuteras även sociala medier och e-handel samt marknadsföring ur ett internationellt perspektiv.
Marknadsföring i korthet:
• kombinerad fakta- och övningsbok
• strukturerat läromedel med marknadsplanen som kärna
• ett läromedel fullt med inslag av aktuellt marknadstänk
Gleerups Utbildning AB 1 9789140674708 -
M-learning : kunskapsbaserad marknadsföring o...
Häftad bok. Steinbergs Utbildnings. 2010. 119 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188822178
- Titel
- M-learning : kunskapsbaserad marknadsföring och mobilt lärande
- Författare
- Steinberg, John
- Förlag
- Steinbergs Utbildnings
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 119 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 160 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- M-learning
Kunskapsbaserad marknadsföring och mobilt lärande. Sveriges första bok om lärande och marknadsföring via mobila enheter. När teknik och pedagogik förenas, ändras spelreglerna för marknadsföring, företagsutbildning och skolan. Författarna är fil dr John Steinberg, författare till ett 40-tal böcker inom beteendevetenskap och Tobias Hedlund, expert på mobilt lärande.
Steinbergs Utbildnings 9789188822178 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789162282462
- Titel
- Marknadsföring Faktabok
- Författare
- Sten Albertsson - Olof Lundqvist
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2007
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 167 x 238 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 854 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring 3:e upplagan tar upp tankegångar i modern marknadsföring som fungerar i alla slags företag. På ett lättförståeligt sätt visar boken hur praktisk marknadsföring bedrivs, vilka hjälpmedel eller redskap som står marknadsföraren till buds och hur de kan användas. Till faktaboken finns en problembok med övningar i varierande svårighetsgrad samt en lärarhandledning.
Sanoma Utbildning 9789162282462 -
Bästsäljaren : handbok i marknadsföring för b...
Inbunden bok. Stockholm : Svenska tidningsutgivarefören. 1994. 163 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163026929
- Titel
- Bästsäljaren : handbok i marknadsföring för butiker och serviceföretag
- Författare
- Härnqvist, Lena - Hargue, Jenny - Svenska tidningsutgivareföreningen
- Förlag
- Stockholm : Svenska tidningsutgivarefören
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska tidningsutgivarefören 9163026929 -
Storytelling : marknadsföring i upplevelseind...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 183 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144039787
- Titel
- Storytelling : marknadsföring i upplevelseindustrin
- Författare
- Mossberg, Lena
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 183 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De senaste åren har det talats mycket om storytelling. Men vad innebär det egentligen – gamla nyheter, tillfälligt modeord eller viktigt strategiskt verktyg som kommit för att stanna? Och framför allt, hur kan man medvetet arbeta med det?
Den här boken reder ut begreppen och ger exempel på hur man kan använda storytelling som marknadsföringsverktyg. Teori blandas med praktik och vi får ta del av många väldokumenterade fallstudier. Boken behandlar främst marknadsföring av hotell, restauranger och destinationer, men tekniken är i högsta grad tillämplig även på helt andra branscher.
Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och skapa en upplevelse för sina kunder. Det kan ses som ett konkurrensmedel som når nya dimensioner, vilka tidigare former av marknadsföring lämnat ganska orörda. Man stimulerar exempelvis kundernas fantasi och bäddar för att de effektivt bidrar till marknadsföringen genom ”word-of-mouth”.
Boken vänder sig dels till företagsledare, marknadsförare och utbildare inom tjänsteföretag, dels till studerande på kurser i marknadsföring, turism och upplevelser vid högskola och universitet.
Studentlitteratur AB 1 9789144039787 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Ekonomi
-
Marknadsföring i tjänsteekonomin
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 528 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144016271
- Titel
- Marknadsföring i tjänsteekonomin
- Författare
- Per Echeverri - Bo Edvardsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 528 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna nya lärobok i marknadsföring är den första i sitt slag på svenska. Boken är unik såväl i sin bredd som i sin fokusering på tjänstesynsättet och tjänsters logik. Den går bortom den traditionella synen på marknadsföring som kännetecknas av segmentering av stora populationer och massmarknadsföring. I denna bok har de strategiska aspekterna tonats ned till förmån för mer operativa aspekter. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144016271 -
Party Marketing : enklaste vägen till framgån...
Häftad bok. WayTo Communication. 2005. 201 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9163167972
- Titel
- Party Marketing : enklaste vägen till framgångsrik marknadsföring
- Författare
- Moe, Harald
- Förlag
- WayTo Communication
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 201 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 155 x 224 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Moe, Harald
WayTo Communication 9163167972
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn