Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Lärande och delaktighet

Lärande och delaktighet

Häftad bok. Studentlitteratur AB - Umeå universitet. 1 uppl. 2001. 173 sidor.

Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och kanter. Svagt brytveck på pärmens baksida. Biblioteksstämpel på inlagans första blad. I övrigt hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 1]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
914401774x
Titel
Lärande och delaktighet
Författare
Ann Ahlberg
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2001
Omfång
173 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
250 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur kan man möta elevers olikheter i skolan? Och hur kan man som lärare verka för att varje elev ska känna delaktighet, få tilltro till sin förmåga och lust att lära? Detta är frågor som varje lärare dagligen konfronteras med.I denna bok behandlas dessa frågor med utgångspunkt i specialpedagogiska perspektiv på undervisning och lärande. Bokens genomgående tema är de relationer och den kommunikation som förekommer mellan skilda ansvarsnivåer och aktörer i skolans verksamhet. Detta innefattar samspelet mellan skolans styrning och organisation samt på vilket sätt skolans styrdokument får genomslag i det dagliga arbetet. Det berör också hur undervisningens innehåll och organisering kan relateras till enskilda elevers erfarenheter och möjligheter att lära.Skolans krav och de villkor som ges för att lära beskrivs i boken med särskilt fokus på lärande och undervisning i matematik. Med utgångspunkt i det dagliga arbetet skildras och analyseras den pedagogiska utmaning som varje lärare ställs inför – att försöka finna vägar till ökat lärande och delaktighet för alla elever.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare och specialpedagoger.