-
Våga leva : fri från blyghet och social ånges...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2007. 327 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127114579
- Titel
- Våga leva : fri från blyghet och social ångest
- Författare
- Erika B Hilliard
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 327 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 220 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 486 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Social ångest är ett tillstånd som kan förändras. När den sociala ångesten minskar till en hanterbar nivå blir också blygheten mindre plågsam. Våga leva är en bok om hur man övervinner blyghet och social ångest, med en rad olika infallsvinklar klart indelade efter tema. Eftersom mycket av litteraturen om social ångest är relativt ny är den inte alls lika omfattande som litteraturen om andra tillstånd. Detta är förvånande med tanke på statistiken: femtio procent av befolkningen uppger sig vara blyga, en andel som tycks öka med en procent per år. Tretton procent av befolkningen lider av extrem blyghet eller social ångest. Och självhjälpsböcker är ofta den enda utvägen för många socialt ängsliga eller blyga människor. Några av fördelarna med denna bok är att den ger läsaren inblick i både de stigmatiserande och de positiva sätten att se på social ångest. Man kan här läsa om hur de olika delarna av hjärnan framkallar de fysiska symtomen på social ångest och man får lära sig de vanliga sätten att lugna kroppen genom andnings- och muskelavslappningsövningar. De som rodnar eller tappar minnet får läsa om både nya och beprövade metoder att handskas med dessa tillstånd. Författaren har själv brottats med blyghet och förlamats av social ångest i samband med offentliga framträdanden, och det var hennes personliga erfarenheter av social ångest som fick henne att intressera sig för just denna typ av mänsklig oförmåga. Översättning Gun Zetterström
Natur & Kultur 1 9789127114579 -
Social affärsutveckling i nätverksekonomin :...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2013. 228 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147097456
- Titel
- Social affärsutveckling i nätverksekonomin : sociala medier, ny marknadslogik
- Författare
- Edberg, Birgitta
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 318 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nätverksekonomin utmanar industrialismens marknadsförings- och affärsmodeller. Sociala medier, mobilitet, nätverkssamarbeten i molnet och lägre tillverkningskostnader är drivkrafter i den digitala evolutionen. De förändrar marknadslogiken och utmanar företags sätt att göra affärer. Den här boken förklarar hur marknaden förändrats och hur den sociala tekniken kan användas för att utveckla affärsverksamheten genom personifierade excellenta kundupplevelser.
Läs mer
Det nya sociala affärslandskapet kräver nya affärs- och marknadsföringsmodeller med fokus på samarbete, öppen innovation, snabbrörlighet, service marketing och enkel konsumtion exakt när den efterfrågas.
Det kräver ett helhetsperspektiv och en Lean-filosofi med fokus på att minska slöseri av kundens tid och energi. Lärandeprocesser och ständiga förbättringar av kundupplevelsen bör vara den främsta drivkraften i hela verksamheten för att skapa konkurrensfördelar.
Under 1900-talet lärde sig företag att hantera effektivitet och massproduktion. På 2000-talet behöver företag lära sig att hantera relationer på den nätverkande individens villkor. De nya affärsförutsättningarna i omvärlden tvingar företag att förändra synsätt, kultur, organisationsstruktur och processer för att överleva.
Boken vänder sig till dig som är företagsledare, strateg, marknadsförare, entreprenör, kommunikatör eller student som letar efter strategier för det sociala affärslandskapet.
Sagt om boken
”För att förstå sociala medier måste man leva med dem dagligen, både som privatperson och som marknadsförare. Birgitta Edberg gör detta och hon förmedlar sina slutsatser på ett engagerande sätt. Mitt personliga råd: Lägg 1960-talets marketing management åt sidan! 2000-talet innebär en förändring av marknadsföringens teorier genom en ’New Logic of Service’. I den senare är interaktiva relationer i nätverk centrala med nya roller för både kunder och köpare. Sociala medier bidrar till det nya och erbjuder nya möjligheter för marknadsförarna.”
– Evert Gummesson, professor emeritus marknadsföring och management, Stockholms universitet
”När Birgitta berättade om sina idéer, sa jag till henne att få ner dem i tryck så snabbt möjligt så att världen kan ta del av dem. Läs och absorbera dessa idéer. Du kommer inte bli besviken.”
– Terrence E. Brown, PhD och Head of the Business Development and Entrepreneurship Division på KTH och grundare av Startup Academy
”Boken var en väckarklocka för mig och jag inser att sociala medier inte bara handlar om kommunikation utan i grunden ett helt nytt sätt att tänka när det gäller affärsutveckling. Det handlar ju om att fokusera på varje individuell kunds behov och att skräddarsy erbjudanden därefter. Jag tror inte att alla företagsledningar riktigt hänger med i svängarna här. Boken är rolig att läsa, lätt att ta till sig och sätter verkligen i gång tankarna.”
– Eva Sörbom, f.d. marknadschef Trygg-Hansa och Dina Försäkringar
"Birgitta Edberg har skrivit en mycket stimulerande bok! Den var så intressant och lätt att ta till sig så jag läste den över en helg. Hon kommer att gästföreläsa hos oss."
– Björn Axelsson, professor Marketing and Strategy, Handelshögskolan i Stockholm
"Tack för att du skrivit boken Social Affärsutveckling i Nätverksekonomin. Den ligger helt rätt i tiden!"
– Elisabeth Bitsch-Cristensen, Marknadschef Salesforce
"Din bok om den nya marknadslogiken ger mig nya uppslag för hur vi på FOREX bank kan kombinera vår enkelt tillgängliga kundservice med rätt användande av sociala medier."
– Agneta von Essen Hedengren, Affärschef FOREX bank
Om författarna
Birgitta Edberg arbetar som marknadsstrateg, omvärldsbevakare och verksamhetsutvecklare med fokus på hur den digitala tekniken påverkar konsumentbeteende, marknadslogik och affärsutveckling. Hon har arbetat med digital närvaro sedan 1995 och driver bolaget Thinking Media. Hon är utbildad företagsekonom, beteendevetare och journalist.
Liber 1 9789147097456 -
Social entrepreneurship : cases and concepts
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2014. 202 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144101804
- Titel
- Social entrepreneurship : cases and concepts
- Författare
- Barinaga, Ester
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 202 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 0 x 223 mm
- Vikt
- 311 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- When is the right time to start up a social venture? How should it price its first services? What constituencies should be considered when shaping the board? What collaborations should the venture establish? When is it time to expand? And to close down? How can long-term economic sustainability be achieved? Which scaling-up strategy is most appropriate? How can social impact be assessed? These are a few of the questions that social entrepreneurs have to answer when aiming for social change.
Based on the author’s experiences of starting up a social venture that uses the collective production of mural art as a tool to change the stigmatised image of the so-called immigrant suburbs, Social Entrepreneurship – Cases and Concepts goes beyond given managerial answers. Recognising that social change requires the transformation of large-scale social relations, the series of cases presented in this book introduces sociological concepts and uses them for the design of social initiatives.
Social Entrepreneurship – Cases and Concepts challenges social entrepreneurs, non-profit managers, social workers, community organisers, activists, and artists to think carefully and critically about the social issues addressed through their work. It balances the pragmatism of the entrepreneur with the social pathos of the sociologist.
Studentlitteratur 1 9789144101804 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9147048921
- Titel
- Social omsorg
- Författare
- Göthson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 632 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inledningsvis behandlas socialtjänstens historia, verksamhet och organisation, inklusive ett avsnitt om mat och hemmets skötsel. Hemtjänst och äldreomsorg, etik i socialt omsorgsarbete samt anhörigproblematik och stöd till människor med hiv/aids är områden som i boken.
Läs mer
Andra kapitel beskriver stöd till människor med demens, samverkan med andra organisationer samt socialförsäkringar.
Detta är den första i en serie på tre böcker i ämnet Social omsorg:
Social omsorg
Socialt arbete - socialt behandlingsarbete
Socialpsykiatri
Boken finns inläst för elever med läs- och skrivsvårigheter. Beställs hos Inläsningstjänst AB, tel 08-556 115 50, www.inlasningstjanst.se
Om författarna
Eva Göthson och Elisabeth Karlström är vårdlärare med speciell inriktning mot social omsorg. Båda har lång erfarenhet av såväl socialt omsorgsarbete som undervisning i social omsorg.
Liber 2 9147048921 -
Språk, kultur och social identitet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1998. 180 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914400916x
- Titel
- Språk, kultur och social identitet
- Författare
- Seija Wellros
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Språket har en ytterst viktig roll i socialisationsprocessen. Det är med språkets hjälp som vi skapar tankemönster, för dem vidare till en ny generation samt lär ut normer och värderingar. Språket förstärker även den sociala identiteten. Denna bok handlar om socialisationsprocessen och de medel som används för att inlemma barn och nyinflyttade vuxna i en kultur och dess ofta dolda regelsystem.
Bokens bärande tanke är att de normer som en grupp delar skapar igenkännande och trygghet, och att de därför är nödvändiga i det sociala samspelet mellan människor. Å andra sidan är det just dessa normer som gör att vi kan uppfatta andra som annorlunda, som främlingar. Det som avviker från de egna normerna skapar osäkerhet och rädsla. Att bli medveten om sin egen sociala och kulturella prägling och de tolkningsmönster den medför är därför ett sätt att öka sin personliga trygghet och förbättra sin handlingsberedskap inför mötet med det "annorlunda".
Boken vänder sig till lärarstuderande samt till yrkesverksamma lärare och andra som i sitt arbete möter människor med olika sociokulturella bakgrunder.
Studentlitteratur AB 1 914400916x -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKQue
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKThe Dryden Press
-
Social omsorg
Inbunden bok. Liber. 2 uppl. 2000. 320 sidor.
Gott skick. Understrykningar och noteringar förekommer sparsamt
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147048922
- Titel
- Social omsorg
- Författare
- Göthson, Eva
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 632 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Inledningsvis behandlas socialtjänstens historia, verksamhet och organisation, inklusive ett avsnitt om mat och hemmets skötsel. Hemtjänst och äldreomsorg, etik i socialt omsorgsarbete samt anhörigproblematik och stöd till människor med hiv/aids är områden som i boken.
Läs mer
Andra kapitel beskriver stöd till människor med demens, samverkan med andra organisationer samt socialförsäkringar.
Detta är den första i en serie på tre böcker i ämnet Social omsorg:
Social omsorg
Socialt arbete - socialt behandlingsarbete
Socialpsykiatri
Boken finns inläst för elever med läs- och skrivsvårigheter. Beställs hos Inläsningstjänst AB, tel 08-556 115 50, www.inlasningstjanst.se
Om författarna
Eva Göthson och Elisabeth Karlström är vårdlärare med speciell inriktning mot social omsorg. Båda har lång erfarenhet av såväl socialt omsorgsarbete som undervisning i social omsorg.
Liber 2 9789147048922 -
Kön, behandling och kunskap : om olika vägar...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 257 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144046235
- Titel
- Kön, behandling och kunskap : om olika vägar ut ur missbruk och social marginalisering
- Författare
- Mats Hilte - Karin Helmersson Bergmark - Karin Trulsson - Leili Laanemets - Christina Scheffel-Birath - Valerie DeMarinis - Helen Hansagi - Vera Segraeus - Bam Björling - Ulla-Carin Hedin - Bengt Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 257 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna antologi ställs begreppet kön i fokus för utforskandet av olika vägar ut ur alkohol- och narkotikamissbruk och social marginalisering. Vad betyder könstillhörigheten för karriären ut ur missbruket?
Här ges också en inblick i de könade villkor som styr såväl konsumtionen av alkohol och narkotika som produktionen av kunskaper om missbruk och missbruksbehandling. Vilka normer styr kvinnors och mäns drogbruk och den missbrukarvård som de möter? Frågor om makt och etik i människobehandling och kunskapsproduktion diskuteras också.
Kön, behandling och kunskap vänder sig till grundläggande högskole- och universitetsutbildningar inom vård, omsorg och behandling samt till dem som i sitt professionella arbete kommer i kontakt med missbrukare och socialt marginaliserade människor.
Studentlitteratur AB 1 9144046235 -
Social omsorg 2006
Inbunden bok. Tågarp : Utbildningslitteratur. 2006. 359 sidor.
Gott skick. Enstaka färgmarkeringar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9178120764
- Titel
- Social omsorg 2006
- Författare
- Wiberg, Erland - Olofsson, Margareta - Arvidsson, Kenneth
- Förlag
- Tågarp : Utbildningslitteratur
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska
Tågarp : Utbildningslitteratur 9178120764 -
Understanding human behavior and the social e...
Inbunden bok. Thomson Learning. 2000. 628 sidor.
Hyggligt skick. Skrivet i första uppslaget.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKThomson Learning
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn