Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
PR Handboken Andra reviderade upplagan

PR Handboken Andra reviderade upplagan

Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 1 uppl. 2004. 355 sidor.

Mycket gott skick. Små veck på pärmhörnen

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9197452491
Titel
PR Handboken Andra reviderade upplagan
Författare
Bernd Schmitz
Förlag
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
Utgivningsår
2009
Omfång
320 sidor
Bandtyp
Storpocket
Språk
Svenska
Baksidestext
Efter tre år års arbete och uppdateringar kommer nu klassikern PR-Handboken i ny skepnad, anpassad med nya idéer och nya verktyg som du kan använda direkt.

Här är en del av innehållet:

P R - P L A N E N

Hur du bestämmer ditt företags image och profil.
Hur du genomför en effektiv omvärldsanalys med hjälp av Internet och andra källor.
Hur du upprättar och drar nytta av en SWOT-analys.
Hur du väljer ut och definierar ditt företags målgrupper.
Hur du väljer lämpliga kommunikationskanaler.
Hur du formulerar ditt företags budskap.
Hur du upprättar en medialista.
Hur du bestämmer dina kommunikationsmål.
Hur du bestämmer din kommunikationsstrategi.
Hur du utvärderar dina aktiviteter och den publicitet du fått.

HUR DU FÅR PUBLICITET

Vad som kännetecknar en nyhet med nyhetsvärde.
Vilka händelser i ditt företag som kan skapa publicitet.
Hur du skapar publicitet utan att ha en nyhet att komma med.
Sex faktorer som påverkar dina möjligheter att få publicitet.
Hur du etablerar dig som expert inom ditt verksamhetsområde/din bransch.

MEDIAKONTAKTER I PRAKTIKEN

Vad du bör tänka på när du kontaktar journalister.
Hur du ger intervjuer i tidningar, radio och TV.
Hur du begär rättelse om du fått felaktig publicitet.
När ett recensionsmaterial övergår till muta.

PR-VERKTYG OCH - AKTIVITETER

Hur du genomför egna undersökningar.
Hur du skriver ”journalistiska” texter.
Hur du bör göra när skrivkrampen och idétorkan sätter in.
Hur du upprättar en grafisk- och språklig stilguide.
Hur du skriver och skickar ut dina pressmeddelanden.
Hur du skriver debatt-, fack-, kundcase- och tipsartiklar.
Hur du arrangerar egna presskonferenser, öppna hus, seminarier och paneldebatter.
Hur du får publicitet för din sponsring eller välgörenhet.
Hur du gör ett muntligt framträdande/presentation.
Hur du sammanställer en pressmapp.
Hur du skriver och skickar ut digitala nyhetsbrev.
Hur du gör en pressavdelning online.
Hur du kommunicerar i en krissituation.

PLUS

Hur du bör göra för att anlita en PR-byrå.
Spelreglerna för press, radio och TV
En ”rolodex” med hundratals nyttiga massmedieadresser och adresser till webbresurser.
En omfattande ordlista över medievärldens branschlingo.

Första upplagan skrev tidningarna så här om:

"Här beskrivs hur man når ut i mediabruset, skapar kampanjer, skriver PR-texter och nyhetsbrev. Den omfångsrika boken riktar sig egentligen till företagare inom alla typer av branscher och är uppdelad i faktaavsnitt, skrivövningar och steg-för-steginstruktioner. En praktiskt användbar bok med ordlista och pressetiska spelregler."
Habit

"Fyra RRRR av fem möjliga"
Tidningen Resumé

I en jämförelse mellan PR handboken och en annan PR-bok skriver veckans affärer så här:
"Den (PR Handboken) har ett rakare tilltal. Författaren vänder sig uteslutande till små- och medelstora företag som saknar större PR- eller marknadsföringsbudget".
Veckans Affärer