Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : marknadsföringsrätten

Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : marknadsföringsrätten

Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 1 uppl. 2013. 201 sidor.

Gott skick. Lite överstrykningar finns. I övrigt mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789139204831
Titel
Svensk och europeisk marknadsrätt 2 : marknadsföringsrätten
Författare
Bernitz, Ulf
Förlag
Norstedts Juridik AB
Utgivningsår
2013
Omfång
201 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 216 mm
Vikt
312 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Denna framställning är en nyskriven lärobok och grundläggande redogörelse marknadsföringsrätten, dvs. den del av marknadsrätten som bygger på den svenska marknadsföringslagen av 2008 och de bakomliggande EU-direktiven på området samt andra anknytande rättsregler om marknadsföring.Tyngdpunkten har lagts på regelverket kring vilseledande reklam, vilseledande efterbildning och kopplingen till unionsrätten. Framställningen lägger särskild vikt vid Marknadsdomstolens praxis och söker också att observera marknadsföringslagens båda huvudändamål, dvs. att skydda konsumenterna och att skydda näringsidkare mot otillbörliga affärsmetoder. Främst observeras praxis enligt den nya lagen som nu varit i kraft i ca fem år.Boken är avsedd både som lärobok och för praktisk tillämpning av markandsföringslagen.