Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Företagets roller i samhället

Företagets roller i samhället

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 135 sidor.

Mycket gott skick. Hel och fin och inga understrykningar.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144100876
Titel
Företagets roller i samhället
Författare
Blom, Martin
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2016
Omfång
135 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
205 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Varför finns egentligen företag? Vilka roller spelar de i samhället? Vårt svar är att företag samtidigt spelar flera olika roller och i boken presenteras och diskuteras några av dessa. Utgångspunkten är de många offentliga sammanhang där företag och företagande diskuteras och där olika, ibland sinsemellan motstridiga, roller bildar utgångspunkten. Dessa roller har alla sitt stöd i vetenskaplig teori liksom i olika ideologier, något som också tas upp i boken. Splittringen i synen på företag som fenomen och vilka roller de spelar i samhället får också konsekvenser i förhållande till dagsaktuell politisk debatt.

Boken riktar sig främst till studenter på universitet och högskola som precis påbörjat sina akademiska studier i företagsekonomi, men också till mer erfarna studenter som börjat reflektera över fenomenet företag. Nyfikna personer inom näringsliv och politik bör också finna boken stimulerande och intressant. Syftet med boken är att ge en tankeväckande introduktion till några av de perspektiv som finns på företag och den mångfald av teorier som betonar och stödjer dessa olika perspektiv. Ambitionen är också att bidra till en mer nyanserad syn på fenomenet företag och vilka roller de spelar och därmed bidra till en mer konstruktiv debatt i de sammanhang där företag och företagande åberopas.