Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Vuxenantologin: En grundbok om vuxnas lärande

Vuxenantologin: En grundbok om vuxnas lärande

Häftad bok. Bokförlaget Atlas. 2011. 501 sidor.

Mycket gott skick. Limhäftad med skyddsomslag. Stor 8:o. Skyddsomslaget slitet men bok och inlaga i nära nyskick. Utgallringsstämplar.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173899376
Titel
Vuxenantologin : en grundbok om vuxnas lärande
Författare
Borgström, Lena - Gougoulakis, Petros
Förlag
Bokförlaget Atlas
Utgivningsår
2011
Omfång
501 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
135 x 210 mm Ryggbredd 29 mm
Vikt
727 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det är knappast någon idag som ifrågasätter att människan är kapabel att lära sig och utvecklas så länge hon lever.

Lärande är en livslång process och beroende av de ständigt förändrade livsvillkoren i det moderna samhället. Tekniken, informationen och den globala samhörigheten skapar behov av lärande som en försäkring mot växlande risker. Att lära sig framstår som en rättighet och ställer krav på samhällets ansvar att tillhandahålla möjligheter till lärande för alla sina medborgare oavsett ålder.

Sverige har en lång tradition av vuxenutbildning och det existerar idag flera olika vuxenutbildningsformer med var sin specifika historia och bildningsfilosofiska värdegrund. Ur dessa pedagogiska verksamheter har det vuxit fram ett karakteristiskt tänkande och en kritisk massa av kunskaper om vuxnas lärande. Denna kunskap förvaltas inom disciplinen vuxenpedagogik.

En introduktion till vuxenpedagogikens kunskapsområde ges i denna antologis olika kapitel. Författarna har en gedigen erfarenhet av vuxenpedagogisk forskning och undervisning av vuxna.