Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn

Förlagsfakta

ISBN
9789139109518
Titel
Regelsamling i marknadsrätt
Författare
Carl Anders Svensson - Anders Stenlund - Thomas Carlén Wendels - Torsten Brink - Lars-Erik Ström
Förlag
Norstedts Juridik AB
Utgivningsår
2008
Omfång
475 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
869 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den klassiska författningssamlingen för marknadsförare - aktualiserad upplaga!

Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen (ny lag 1 juli 2008) och den moderniserade konkurrenslagstiftningen (1 november 2008). Den innehåller också


Konsumentverkets föreskrifter och riktlinjer i urval,


Upphovsrättslagen,


Lagar om varumärkesrätt, firmarätt och mönsterrätt,


Regler om mutor och bestickning, lotterilagen,


Radio- och TV-lagen,


Lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster,


Lag om ansvar för elektroniska anslagstavlor,


Prisinformationslagen med Konsumentverkets allmänna råd,


Personuppgiftslagen och lagen om namn och bild i reklam,


Den köprättsliga lagstiftningen,


Produktsäkerhets- och produktansvarslagarna,


Speciallagstiftning om alkohol, tobak, livsmedel och läkemedel,


Lag om skydd för företagshemligheter,


Könsdiskriminerande reklam,


Förteckning över EU-direktiv och normer i urval.


Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska.




Författarna är alla jurister och sedan länge praktiskt verksamma inom området.
Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.