Visst kan Sverige och svenskhet bli säljargument
LOMC, 2001. Inbunden i mycket fint skick/nyskick, verkar oläst. skyddsomslag i bra skick någon reva......... /// Visst kan Sverige och svenskhet bli säljargument! Den här boken är ett 'måste' för alla som har relationer med utlandet eller utlänningar. Den tar upp hur det udda med Sverige och svenskhet kan användas i marknadsföring av svenska produkter, tjänster eller modeller - både i utlandet och i Sverige. Boken ger svar på frågor som: Varför är vi svenskar som vi är? Hur uppfattas vi av utlänningar? Stäm mer deras uppfattning? Kan vi använda deras bild av oss i marknadsföringen? Hur kan vi utnyttja det udda med Sverige och svenskhet? Den vände r sig både till dem som arbetar med marknadsföring eller studerar för att bli framtidens marknadsförare och dem som vill få ett bättre grepp om vad svenskhet är och grundar sig på. Den baseras på en välkänd marknadsföringsteori och innehåller även ca 100 diskussionsuppgifter som är lämpliga att använda i utbildningssammanhang t ex vid distansutbildning. Utöver kunskap för att lyckas med marknadsföring ger boken även tillfälle till skratt då igenkännande exempel på svenskhet beskrivs. Dessa exempel och förklaringar till svenskhet kan förhoppningsvis användas för att etablera, utveckla och vidmakthålla goda utländska relationer.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9163109646
- Titel
- Visst kan Sverige och svenskhet bli säljargument! : om bara tvärvetenskap a
- Författare
- Christer Lagergren
- Förlag
- LOMC
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 254 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska