Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Just nu finns inte titeln du söker på Bokbörsen. Skapa ett användarkonto eller logga in om du vill skapa en bevakning. Klicka sedan på knappen nedan. Du aviseras via e-post så snart artikeln kommer in igen.
Strategisk intern kommunikation : led organisationer med kommunikation

Strategisk intern kommunikation : led organisationer med kommunikation

Häftade böcker. Liber. 1 uppl. 2019. 235 sidor.

Den första svenska boken med ett helhetsgrepp om den interna kommunikationen ur ett strategiskt perspektiv. Här utmanas gamla föreställningar och läsaren inspireras till nya insikter och arbetsmetoder för att hantera de utmaningar som organisationer möter idag.
I moderna organisationer har alla chefer och medarbetare en viktig kommunikativ funktion i mötet med olika intressenter, men kommunikatörer eller HR-specialister har ansvar för att utveckla, planera och iscensätta kommunikationen. Den här boken bjuder på många aktuella exempel på personer som arbetar med intern kommunikation på ett nytt sätt.
Sagt om boken
"En viktig bok som pricksäkert ringar in och ger vägledning i många av de utmaningar som dagens kommunikatörer står inför. Jag vill särskilt lyfta fram den stora, och ofta missade, potentialen i att arbeta strategiskt med de egna medarbetarna som organisationens främsta ambassadörer både internt och externt." Linda Vikström Nielsen, Communication Manager, IKEA Range & Supply
"Väl fungerande intern kommunikation är en av de viktigaste strategiska förutsättningarna för ett gott och lyckat ledarskap och för en framgångsrik organisation med delaktiga och engagerade medarbetare. Äntligen en bok som så tydligt belyser detta och som så skarpt ger oss massor med råd för att lyckas." Anders Mellberg, kommunikationsdirektör Malmö stad
"Idag inser de flesta ledare och kommunikatörer vikten av genomtänkt och anpassad intern kommunikation. Det bygger själva kärnan i starka organisationer. Den här boken ger tillgång till ett brett smörgåsbord med forskning, fakta och exempel – allt samlat på ett ställe. Det är bara att välja det som passar situationen." Hanna Brogren, Generalsekreterare och vd på Sveriges Kommunikatörer
Om författarna
Susanne Dahlman är vd i konsultbolaget Dahlman Kommunikation AB och har lång erfarenhet av att utbilda, föreläsa och arbeta nära ledare och kommunikatörer i både privata och offentliga organisationer. Mats Heide är professor i strategisk kommunikation vid Institutionen för strategisk kommunikation, Campus Helsingborg, Lunds universitet.

Förlagsfakta

ISBN
9789147128631
Titel
Strategisk intern kommunikation : led organisationer med kommunikation
Författare
Dahlman, Susanne
Förlag
Liber
Utgivningsår
2019
Omfång
235 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 14 mm
Vikt
316 g
Språk
Svenska