Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Med luppen på verksamheten : att systematiskt utveckla förskolans arbete

Med luppen på verksamheten : att systematiskt utveckla förskolans arbete

Häftad bok. Lärarförlaget. 1 uppl. 2015. 245 sidor.

Nära nyskick. FD Biblioteksbok i perfekt skick

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789198176292
Titel
Med luppen på verksamheten : att systematiskt utveckla förskolans arbete
Författare
Eriksson, Marie
Förlag
Lärarförlaget
Utgivningsår
2015
Omfång
245 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
151 x 211 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
480 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I boken Med luppen på verksamheten delar förskolläraren Marie Eriksson med sig av strategier, verktyg och metoder som hennes arbetslag har tagit fram för att konkret kunna visa hur läroplanen omsätts i praktiken.
Syftet med det systematiska kvalitetsarbetet i Lackarebäcks förskolor i Mölndal är att inspirera och stödja ett lösningsinriktat förhållningssätt som skapar motivation och ger kraft att utföra förändringar som alla faktiskt kan lyckas med.
Marie Eriksson är förskollärare och pedagogisk ledare i en grupp med 1 3-åringar på Svejserdalens förskola i Mölndal. Hon arbetar också med förskoleutveckling inom organisationen Lackarebäcks förskolor, där Svejserdalen ingår.

Innehåll:
Förord
Inledning: Vägen till kvalitet
Kapitel 1: Perspektiv på kvalitet
Kapitel 2: Från läroplan och skollag till kvalitet i praktiken
Kapitel 3: Förskolans förstärkta pedagogiska uppdrag
Kapitel 4: Pedagogisk dokumentation
Kapitel 5: Digitala möjligheter med etiken i fokus
Kapitel 6: Förändrad kunskapssyn och fördjupad pedagogisk helhetsidé
Kapitel 7: Systematisk uppföljning och utvärdering
Kapitel 8: Synliggöra individen med luppen på verksamheten
Kapitel 9: Tillfällen för djupare samtal
Kapitel 10: Organisera för utveckling
Kapitel 11: Förändringsarbetets struktur
Kapitel 12: Yrkesroll, kreativitet och arbetsglädje
Litteratur