Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att läsa faktatexter : undervisning i kritisk och eftertänksam läsning

Att läsa faktatexter : undervisning i kritisk och eftertänksam läsning

Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2015. 208 sidor.

Mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127140356
Titel
Att läsa faktatexter : undervisning i kritisk och eftertänksam läsning
Författare
Gear, Adrienne
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2015
Omfång
208 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 240 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
450 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I boken Att läsa faktatexter ger Adrienne Gear konkreta lektionsförslag på hur du som lärare kan undervisa i lässtrategier av faktatexter. Författaren presenterar fem strategier för att göra eleverna uppmärksamma på sitt eget tänkande och hur de med hjälp av egna idéer, erfarenheter och bakgrundskunskap kan skapa mening i texten. Genom sina lektionsexempel beskriver författaren hur lärare kan introducera och arbeta med varje strategi. Boken visar också varför det är viktigt att lära ut strategierna i rätt ordning.
Adrienne Gear ger tydlig och forskningsanknuten vägledning i hur eleverna blir självständiga och metodiska läsare av faktatexter. Att läsa faktatexter vänder sig i första hand till lärare som undervisar i låg- och mellanstadiet.
Läs Toura Hägnestens recension av boken på Pedagog Stockholms blogg. Vad har jag lärt mig av att läsa boken ”Att läsa faktatexter” (Gear 2015)? Jo, fem nya lässtrategier som är anpassade just till läsning av faktatexter. Här vill jag påstå att Gears bok fyller ett behov. (...) Trots att jag har läst en ansenligt mängd facklitteratur på området läsning så får jag med mig nya tankar och lektionsupplägg.

Toura Hägnesten, Utbildningsförvaltningen, Pedagog Stockholm