Marknadsföring i tjänsteföretag
Häftad bok. Liber. 3 uppl. 1998. 200 sidor.
Gott skick. Gott skick med några blyertsanteckningar och understrykningar i ett par kapitel. Något nött utsida, se bild
Förlagsfakta
- ISBN
- 914704389x
- Titel
- Marknadsföring i tjänsteföretag
- Författare
- Grönroos, Christian
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 332 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kan man marknadsföra tjänster på samma sätt som varor? Nej, det krävs ett helt annat, relationsinriktat synsätt, menar författaren. Boken förmedlar teori och praktik om extern och intern marknadsföring av tjänster.
Det tjänsteorienterade synsätt och de modeller som beskrivs i boken är till hjälp vid utveckling av ett marknadsorienterat sätt att tänka också vid business-to-business.
Om författaren
Christian Grönroos är professor med inriktning mot tjänste- och relationsmarknadsföring vid Svenska Handelshögskolan i Helsingfors.