Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Skolkurator 2.0 - Må bra, prestera bra

Skolkurator 2.0 - Må bra, prestera bra

Häftad bok. Gothia Kompetens. 1 uppl. 2020. 136 sidor.

Mycket gott skick. Mycket fint skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789177411253
Titel
Skolkurator 2.0 : må bra, prestera bra
Författare
Johnsson, Hilda
Förlag
Gothia Kompetens
Utgivningsår
2020
Omfång
136 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 6 mm
Vikt
206 g
Språk
Svenska
Baksidestext
En god elevhälsa är en förutsättning för ett bra lärande. Därför har skolkuratorn Hilda Johnsson förändrat sitt arbetssätt för att tillsammans med lärarna arbeta förebyggande och hälsofrämjande i klassrummen. Boken Skolkurator 2.0 – må bra, prestera bra beskriver både författarens syn på elevhälsan – varför och hur den bör utvecklas – och hur hennes modell kan användas i klassrummet i praktiken.

Modellen omfattar sex olika teman som identitet, livsvillkor, mobbning, stress och press, kärlek och allas lika värde och ger konkreta undervisningsupplägg med arbetssätt, diskussionsfrågor och aktiviteter. Bokens teman är kopplade till läroplanens kapitel 1 och 2 och förankrade i flera olika ämnen och deras kunskapskrav. 

Bokens praktiska del beskriver tydligt steg för steg hur det förebyggande och hälsofrämjande arbetet kan organiseras, planeras och genomföras. Skolkurator 2.0 – må bra, prestera bra vänder sig till dig som arbetar som kurator, men även till er med andra funktioner inom elevhälsan och till pedagoger som vill utveckla samarbetet med elevhälsan.

– Skolan har en enastående möjlighet att tidigt upptäcka tecken på psykisk ohälsa hos barn. Då måste vi också göra vad vi kan för att stötta eleverna att må bra, så att de kan tillgodogöra sig utbildningen bättre, säger Hilda Johnsson.