
Klassrummets relationsetik : det pedagogiska mötet som etiskt fenomen
Häftad bok. Umeå : Umeå universitet. 2006. 152 sidor.
Nära nyskick.
Den övergripande frågeställningen i denna avhandling är hur den etiska relationen i klassrummet kan beskrivas och förstås med hjälp av centrala begrepp från Emmanuel Lévinas etiska tänkande. Otroligt intressant och informativ läsning. Väl lämpad dig som studerar till ämneslärare.
Boken har mindre skavanker på framsidan. Utöver det inga skadade sidor eller klotter. Sparsamt använd och nästintill nyskick. Söker ett kärleksfullt hem där den får fortsätta att komma till användning lika mycket som den gjorde under egna studier!
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789172642218
- Titel
- Klassrummets relationsetik : det pedagogiska mötet som etiskt fenomen
- Författare
- Holmgren, Anders - Umeå universitet
- Förlag
- Umeå : Umeå universitet
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- Svenska