Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Betalning mot faktura
  • Inrikes enhetsfrakt 59 kr oavsett vikt och antal artiklar från samma säljare och i samma kundvagn.
Media and Cultural Theory

Media and Cultural Theory

Häftad bok

Mycket gott skick. Routledge. 2006. 308 s. Häftad. Spår av klisterlapp på ryggens nedre del.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 59 SEK Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9780415317054
Titel
Media and cultural theory
Författare
Curran, James - Morley, David
Förlag
London : Routledge
Utgivningsår
2006
Språk
English
Baksidestext
The poetics of communication / Bill Schwarz -- Globalisation and cultural imperialism reconsidered / David Morley -- The push and pull of global culture / James Lull -- Post feminism and popular culture / Angela McRobbie -- A nation and its immigration / Arvind Rajagopal -- Thinking experiences / Kevin Robins and Asu Aksoy -- Peckham tales / Gareth Stanton -- Media as conversation, conversation as media / John Durham Peters -- Media and cultural theory in the age of market liberalism / James Curran -- Placing promotional culture / Aeron Davis -- International agreements and the regulation of world communication / Ted Magder -- Transvaluing media studies / Nick Couldry -- Rethinking creative production: away from the cultural industries / Keith Negus -- Inventing the psychological / Lisa Blackman -- Discussing quality / Christine Geraghty -- Doing technoscience as (new) media / Sarah Kember -- Synthespians among us / Jonathan Burston -- Digital film and late capitalism / Janet Harbord -- Internet transformations / Des Freedman. Indexeringslänk Dawson