Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Lärande

Lärande

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:4 uppl. 2007. 336 sidor.

Gott skick. Markeringar med överstrykningspenna i ett fåtal (ca 20) av bokens 336 sidor, namn på insidan frontpärmen.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144017815
Titel
Lärande
Författare
Knud Illeris
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2007
Omfång
336 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
500 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.

Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.

Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.

Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.

Andra upplagan

Översättning: Sten Andersson