Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Marknadsrätten: en introduktion

Marknadsrätten: en introduktion

Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 8 uppl. 2020. 139 sidor.

Mycket gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789139209249
Titel
Marknadsrätten : en introduktion
Författare
Nordell, Per Jonas
Förlag
Norstedts Juridik AB
Utgivningsår
2020
Omfång
139 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
158 x 240 mm Ryggbredd 8 mm
Vikt
240 g
Språk
Svenska
Baksidestext
"Marknadsrätten. En introduktion" är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden – konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen. Boken tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts den in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv. Denna åttonde upplaga har framför allt reviderats och uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett genom den nya personuppgiftsförordningen (GDPR), som ersätter personuppgiftslagen, den nya lagen om tobak och liknande produkter som ersätter tobakslagen samt den nya spellagen som har ersatt den tidigare lotterilagen. Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis.Boken är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.