Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Förenkla! Så räddar du kunderna, organisationen och dig själv från krångel

Förenkla! Så räddar du kunderna, organisationen och dig själv från krångel

Inbunden bok.

Nära nyskick. Liber, 2008. 139 s. Inbundet förlagsband. 21,5 x 15 cm. * * * Med hjälp av sju principer presenterar boken både forskning kring enkelhetens betydelse och fallstudier från en rad företag som blivit enormt framgångsrika genom att förenkla.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147087587
Titel
Förenkla! Så räddar du kunderna, organisationen och dig själv från krångel
Författare
Nylander, Johan
Förlag
Liber
Utgivningsår
2008
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
319 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den digitala revolutionen skulle göra livet bättre och lättare. Men någonstans gick det snett. Allt fler känner sig stressade av all ny teknik och frustrerade av alla menyer, inställningar, val, små knappar och obegripliga manualer. Människor kräver nu att slippa krångel.

Läs mer
I takt med att produkter och tjänster blir allt mer avancerade ställs högre krav på användarvänlighet. Boken presenterar sju principer. De visar hur du kan förenkla för kunderna, internt i organisationen och i din egen arbetsdag. Genom de sju principerna kan varje företag och organisation undanröja onödig komplexitet och förenkla både internt och externt. Att det finns pengar att tjäna på att förenkla är det ingen tvekan om. Snarare är det de bolag som inte investerar tid och pengar i att förenkla som kommer att förlora. Boken presenterar både forskning kring enkelhetens betydelse och fallstudier från en rad fretag som blivit extremt framgångsrika genom att förenkla, bland andra Apple och Google. Philips marknadsdirektör Andrea Ragnetti, Nokia Designs strategichef Kurt Walecki, näringsminister Maud Olofsson, arkitekt Eero Koivisto och många fler förklarar enkelhetens betydelse för att skapa framgång.

Om författarna
Johan Nylander är reporter på Dagens Industris nättidning di.se. Han har tidigare varit redaktör och frilansreporter för en lång rad tidningar och magasin, framför allt inom ekonomi men även inom kultur, resor och samhälle. Han har en magisterexamen från Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet och har läst journalistik vid Poppius Journalistskola i Stockholm.